מרבית התוכנות לבניית אתרי מסחר-אלקטרוני מגיעות כיום עם יכולות מובנות למיטוב מנועי חיפוש (SEO). אולם כאשר הנכם משתמשים בתוכנה לבנייה עצמית של אתר מסחר אלקטרוני, כיצד תדעו מה ניתן לעשות למיטוב הפונקציונליות ולניצול מרבי של הכלים המגיעים עם ה-SEO שהמוכר מציע לכם?

שימוש בפונקציונליות מובנה של SEO לעידוד תנועת הגולשים לחנות המקוונת שלך

ישנם מספר דברים שניתן לעשות מתוך התוכנה לבניית אתרים, על מנת להבטיח שהנכם מפיקים את המרב מתהליך מיטוב מנועי החיפוש (SEO). בחנו את סוג המידע שהנכם מתבקשים להכניס לאזור ה-SEO  בתוכנת בניית האתרים שלכם. סביר להניח שתתבקשו להזין כותרת חיצונית (Meta title), תגית תיאור (Meta description) ומילות מפתח. הכותרת החיצונית ותגית התיאור צריכות להיות קצרות, ולכלול מונחי חיפוש שבהם סביר שאנשים ישתמשו בחיפוש אחר השירותים והמוצרים שלכם. אם אינכם בטוחים היכן להתחיל, נסו לבדוק באתרים מתחרים, אם על ידי חיפוש אקראי בגוגל במטרה לראות מה יעלה בחיפוש, ואם על ידי שימוש בתוכנה כגון Open Site Explorer של חברת Moz, המאפשרת לכם לבחון את מילות המפתח והתיאורים שבהם משתמשים אתרים אחרים כדי להשיג תנועת גולשים ולעודד את תהליך מיטוב מנועי החיפוש שלהם. כותרת העמוד שלכם גם היא חשובה. אנשים רבים מדי טועים לחשוב שגורם זה אינו רלוונטי, ומקבלים החלטה פזיזה כגון לקרוא לעמוד "החנות החדשה שלי". כותרת זו אינה מעניקה כל יתרון שהו מבחינת SEO, כיוון שאינה כוללת כל מונח חיפוש או מידע מתקבל על הדעת לגבי המוצרים הנמכרים על ידכם. דוגמה טובה יותר היא הכותרת "נעליים ותיקי מעצבים לנשים אלגנטיות". כותרת זו כוללת מילות מפתח כגון נעלי מעצבים ומצינת מין, נתונים המסייעים לאנשים הנכונים למצוא את האתר שלכם במהירות. דרך נוספת לעידוד ה-SEO שלכם היא לחשוב באלו מילות מפתח אתם משתמשים לתיאור החנות המקוונת שלכם.    הבעיה בשימוש במילות המפתח השכיחות ביותר הינה שלמרות שמילים אלו ישמשו בתדירות הגבוהה ביותר בחיפושים, סביר להניח שאלו הם אותם מונחי חיפוש שבהם משתמשים גם כל המתחרים שלכם, אשר רבים מהם גדולים מכם ובעלי משאבים רבים יותר ותנועת גולשים רבה יותר מכם. קל ללכת לאיבוד בהמון. זהו מקומן של המילים הארוכות (long tail). התמונה שלהלן מ- trafficmasters.net יכולה לסייע לכם להבין כיצד תהליך זה פועל, ומדוע בחירה במשפטים ספציפיים וארוכים יותר כמילות מפתח יכולה להוות אופציה טובה יותר עבורכם מאשר תיאורים בני מילה או שתיים. שימוש בתכנים מן החנות המקוונת שלכם לשיפור מיקומכם בדירוג מנועי החיפוש כל האמור לעיל פועל טוב מאחורי הקלעים, אך מה לגבי חזית האתר? ישנם דברים רבים שניתן לעשות לשיפור ה-SEO  שלכם, וכולם כוללים בו-זמנית את שיפור חוויית הלקוח. לא מדובר בצירוף מקרים, כיוון שגוגל ומנועי חיפוש אחרים מעוניינים לקדם אתרים המציעים למבקרים שירות לקוחות ויכולות שימוש מעולים. תוכלו לגלות בקלות איזו חוויה אתם מציעים ללקוחותיכם בעזרת התובנות של גוגל על מהירות טעינת הדף (Google’s pagespeed insights). באתר חינמי זה תוכלו להכניס את ה-URL שלכם, ולא רק לגלות תוך שניות מהי מהירות הטעינה שלכם (גורם בעל השפעה ישירה על ה-SEO  של אתרכם), אלא גם לקבל רשימת דרכים לשיפור זמן האחזור וחווית הלקוח הכוללת באתרכם. גוגל אפילו תתעדף עבורכם את הדרכים הללו על מנת שתוכלו לדעת באיזה סדר לתקן את התקלות. ודאו כי הנכם כוללים תוכן מקורי, לרבות תיאור מוצרים, בכל מקום אפשרי באתרכם. פעולת 'העתק' 'הדבק' פשוטה של מידע יצרן מאתרים אחרים או מאמזון, לא תיחשב לעניין ה-SEO, ועלולה להשפיע באופן שלילי על תדירות ההופעה של אתרכם בתוצאות החיפוש, גם אם נעשה שימוש במילות המפתח הנכונות. הדרך הטובה ביותר לאיתור מבקרים חדשים על פי מונחי חיפוש הינה יצירת תיאורי מוצר מפורטים לצד תמונות עם כתוביות הולמות אשר כל אחת מהן מלווה במילות מפתח. (כלומר, אל תכנו את התמונה שלכם "תמונה 764", במקום זאת נסו "נעלי ספורט קונברס אדומות לגברים"). יותר ויותר אנשים קונים באמצעות המכשיר הנייד שלהם מאשר באמצעות גרסת שולחן העבודה וגוגל מביאה זאת בחשבון. לאופן הפעולה והביצועים של האתר הנייד שלכם יהיו עכשיו תוצאות ישירות על הדירוג של גרסת האתר על שולחן העבודה. אתר מגיב המציע חווית משתמש מצוינת לרוחב מכשירים שונים הנו לכן בעל חשיבות מכרעת לעידוד תנועת גולשים חדשה לחנות המקוונת שלכם.