fbpx

איך להפוך גולשים מזדמנים ללקוחות נאמנים?

גולשים מגיעים לחנות האינטרנטית שלנו דרך ערוצי השיווק השונים שאנו מנהלים ברשת האינטרנט כמו דפי נחיתה, פרסום ממומן בגוגל, קמפיינים ברשתות החברתיות, קידום אורגני במנועי החיפוש ועוד. הגולש שמבקר באתר המכירות שלנו הוא לקוח פוטנציאלי, וכדי להפוך את הגולשים המזדמנים ללקוחות עקביים ונאמנים עלינו להבין ולנתח את המסע שהגולש עובר כדי לבנות איתו מערכת יחסים לטווח הארוך ועל מנת לשפר את יחס ההמרה.

הכלל שצריך להנחות אותנו הוא ליצור משפך שיווקי חכם ובנוי היטב על מנת להבטיח שהלקוח הפוטנציאלי, כלומר גולש מזדמן שמבקר בחנות האינטרנטית שלנו, יעבור מסע לקוח מוצלח וחווייתי, המותאם בדיוק עבורו וממוקד בו. לכן, עלינו לתכנן משפך שיווקי יעיל ומתקדם המלווה את הלקוח הפוטנציאלי צעד אחר צעד, והמטרה היא שהגולש ירכוש מוצר או שירות בסופו של המסע באתר שלנו וגם יחזור אליו בעתיד לרכישות נוספות.

לבנות מערכת יחסית עם הלקוחות הפוטנציאליים

כל גולש המבקר בחנות המקוונת שלנו הוא לקוח פוטנציאלי. נכון, לא כל הגולשים יהפכו ללקוחות נאמנים החוזרים פעם אחר פעם לאתר המכירות שלנו כדי לרכוש בו מוצרים שונים. על כן, המטרה שלנו היא להבין את מסע הלקוח שמגיע לחנות באינטרנט וללוות אותו לאורך דרכו באתר ולתמוך בו מרחוק באמצעות כלים דיגיטליים מתקדמים.  

אפשר להשוות את מסע הגולש המבקר באתר מכירות לביקור של לקוח פוטנציאלי הנכנס לחנות פיזית בקניון, נניח חנות בגדים, ומעוניין לרכוש חולצת טריקו. כאשר הלקוח נכנס לחנות הפיזית הוא זוכה לברכת שלום מהמוכרת, ולרוב היא תשאל אותו האם הוא זקוק לעזרה. הלקוח מסתובב בחנות, מגיע למדף החולצות ומתלבט האם לרכוש חולצה חדשה. המוכרת יכולה לסייע לו בנקודת זמן זו, להתאים עבורו חולצה יפה או להציע לו מבצע משתלם כמו 4 חולצות במחיר של 3 בלבד.

הלקוח בוחר בהטבה האטרקטיבית וכך החנות מכרה יותר חולצות, ובנוסף הלקוח זכה לשירות אישי והוא חוזר לחנות לאחר כמה שבועות כדי לקנות בגדים נוספים. בחנות האינטרנטית אין לנו מוכרים ומוכרות, אך לעזרתנו יש כלים דיגיטליים שנועדו לנטר ולייעל את מסע הלקוח באתר המכירות שהקמנו. איך אנחנו יכולים להפוך את הגולשים המזדמנים ללקוחות חוזרים ונאמנים? הטיפים הבאים יכולים לסייע לנו במשימה.

איך להפוך גולשים מזדמנים ללקוחות נאמנים

אפיון נכון של קהל היעד

אם אנחנו רוצים טראפיק גבוה לחנות שהקמנו באינטרנט עלינו לאפיין נכון את קהל המטרה, כלומר קהל היעד המחפש מוצרים או שירותים שאנחנו מתמחים בהם. אפיון קהל היעד נחוץ גם לניהול קמפיינים אפקטיביים שמביאים לתוצאות הרצויות. ניתן לאפיין את קהל היעד לפי פרמטרים כמו גיל, מגדר, מקצוע, תחומי עניין, השכלה, אזור גיאוגרפי ועוד.

יצירת תוכן מותאם אישית

לאחר הגדרת קהל היעד עלינו לגבש אסטרטגיית תוכן נכונה ומותאמת למאפייני הלקוחות הפוטנציאליים שמבקרים בחנות האינטרנטית שלנו. חשוב ליצור תוכן המותאם למאפייני קהל היעד, התוכן כולל תמונות באיכות גבוהה, סרטונים מושקעים וטקסטים עם תוכן שיווקי ומניע לפעולה.

התוכן חייב להיות אטרקטיבי עבור הגולש המזדמן, לכן עלינו להשקיע בתכנים מושכים, מעניינים ומקוריים. המטרה שלנו צריכה להיות שיפור מתמיד של חוויית הגולש המבקר בחנות באינטרנט, לכן מעבר למבנה היררכי יעיל יש להשקיע בתוכן באתר. נניח והחנות המקוונת שלנו מוכרת ציוד ספורט, כדי לשפר את המכירות עלינו להכין דפי מוצר מעוצבים עם תמונות המשקפות את יתרונות המוצרים שלנו, וכדאי להוסיף גם סרטונים המדגימים את המוצר ומוסיפים ערך עבור הלקוח הפוטנציאלי. למעשה, כדאי לבדוק את התוכן אצל המתחרים ולהשקיע בתוכן איכותי יותר, כך הגולשים שיגיעו אלינו יתרשמו לטובה וקל יותר להפוך אותם ללקוחות נאמנים.

להשקיע בקידום ממומן של החנות האינטרנטית

כדי לשפר את יחס ההמרה וליהנות מגידול מתמיד במספר הלקוחות העקביים עלינו להשקיע בקידום ממומן של החנות, תוך הטמעת פיקסלים באתר של מערכות הפרסום הקיימות ברשתות החברתיות המובילות כמו פייסבוק. הטמעת הפיקסל מאפשרת לנו לשפר את תוצאות הקמפיינים, להפחית את הוצאות הפרסום בדיגיטל ולבצע קמפיינים מתקדמים ויעילים יותר כמו רימרקטינג. 

קמפיין רימרקטינג יעיל מאוד ויכול לסייע לנו להפוך את הגולשים המזדמנים ללקוחות חוזרים ונאמנים, ובכך גם לשפר את יחס ההמרה.

קידום ממומן הוא חלק בלתי נפרד מהמשפך השיווקי המביא תנועה לחנות האינטרנטית שלנו, הוא יוצר חשיפה רחבה, מגביר את הטראפיק לאתר, מסייע בקידום אורגני ובונה קשרים ומערכות יחסים לטווח הרחוק עם הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים.

להשקיע בקהלים דומים (Look Alike)

יש דרכים שונות המאפשרות לנו להגיע ללקוחות פוטנציאליים בדיגיטל שעדיין לא מכירים את המותג שלנו. אלו לידים קרים שאנו מעוניינים להגיע אליהם באמצעות ערוצי השיווק והפרסום בדיגיטל. כאשר אנחנו מנהלים קמפיינים מסוג PPC (פרסום ממומן) אנחנו יכולים לטרגט קהלי יעד דומים לאלו שכבר ביקרו בחנות המקוונת שלנו ורכשו בה מוצרים או שירותים.

קהלי Look Alike דומים במאפיינים שונים לקהל הלקוחות הקיים בחנות האינטרנטית שלנו, לכן סביר להניח שהם יתעניינו במוצרים שאנו משווקים. המידע המשמש להגדרת קהלים דומים מבוסס על פרמטרים רבים ומגוונים, למשל אזור גיאוגרפי, התנהגות המשתמש, פעילות באתרים ובקבוצות, הקלקה על מודעות פרסום ועוד.

לבנות אמון ומערכת יחסים לטווח הארוך

עלינו להשקיע בבניית אמון עם הלקוחות הפוטנציאלים והקיימים. וחשוב לבנות מערכת יחסית איכותית לטווח הארוך. יש דרכים שונות לבניית אמון, לדוגמה סקר שביעות רצון, מענה מהיר לכל בקשה או תלונה, השקעה נכונה וחכמה במערכת קשרי לקוחות, הקמת מועדון לקוחות, שליחת ברכת יום הולדת עם הטבה משתלמת. כמו כן, מומלץ לבקש מלקוחות מרוצים לכתוב חוות דעת וביקורות חיוביות ברשתות החברתיות, בשירות גוגל לעסק שלי וכדומה.