fbpx

איך לכתוב תיאורי מוצר בצורה יעילה ומושכת?

חנות באינטרנט מעניקה לנו יתרונות רבים ומשמעותיים, היא מאפשרת לנו למכור מוצרים ושירותים ללקוחות ללא תלות במרחק, ליהנות ממיתוג מנצח ומבידול מהמתחרים, ואנו יכולים לשפר את המכירות ולהגדיל את רווחיות העסק שלנו. לאחר הקמת חנות אינטרנטית עלינו להשקיע בשיווק בערוצי הדיגיטל כדי להביא לחשיפה רחבה ועל מנת למשוך גולשים רבים לאתר ולהפוך אותם ללקוחות נאמנים לטווח הארוך.

הגולשים שמבקרים בחנות המקוונת שלנו מתרשמים מהמוצרים שאנו משווקים, אך חשוב לזכור כי אין באפשרותם למדוד את המוצר, נניח חולצה או נעלי ריצה, והם לא יכולים לראות את המוצר מקרוב ובאופן מוחשי, מאחר והמוצרים מוצגים באתר וירטואלי. זאת הסיבה מדוע עלינו להשקיע בכתיבת תיאורי מוצר באופן חכם, יעיל ונכון. ניסוח מיטבי של תיאור המוצר מעביר לגולש, כלומר ללקוח הפוטנציאלי, את התחושה והחוויה הייחודית של הפריט, ומעבר לתמונה איכותית המציגה ויזואלית את המוצר חשוב להוסיף טקסט קצר וממוקד בעל ערך לגולש, תמונה ולעיתים גם סרטון.

חשוב לציין כי באתרי מכירות שבהם יש תיאורי מוצר חסרים או לוקים בחסר, חוויית הלקוח נפגעת באופן משמעותי. ללא תיאורי מוצר יעילים, ממוקדים ומושכים – קשה לשווק את המוצרים שאנו מוכרים באמצעות החנות באינטרנט, לכן עלינו להשקיע בנושא זה ורק כך נוכל לשפר את המכירות בחנות האינטרנטית שהקמנו.

איך לכתוב תיאורי מוצר בצורה יעילה ומושכת

טיפים לכתיבה נכונה של תיאורי מוצר יעילים וחכמים

לכל מוצר שאנו משווקים באמצעות החנות האינטרנטית שלנו יש לכתוב תיאור ייחודי, ואם אנחנו מוכרים מוצרים דומים אין לשכפל את התיאורים ולבטח שאין להעתיק את התיאור מאתר אחר. אם נשכפל תיאורי מוצר אנו חשופים לעונש מגוגל ולפגיעה משמעותית בקידום אתר החנות במנוע החיפוש הפופולרי, והעתקת התיאורים מאתרים אחרים חושפת אותנו לתביעות.

חשוב לציין כי תיאור המוצר צריך להיות קצר, ממוקד, מדויק וקולע. יש מוצרים הדורשים תיאור ארוך יותר, אך אין להעמיס במידע ונתונים וחשוב להתמקד בחוויה, להוסיף טאץ' אישי לטקסט ולשקף את נתוני ויתרונות המוצר באופן מדויק. מאחר וגולשים שונים יבקרו בדף המוצר ויקראו את התוכן הקיים בו, יש לאפיין את קהלי היעד על מנת להתאים את הכתיבה והשפה ללקוחות הפוטנציאליים והקיימים, וניתן לכתוב תיאורים המבוססים על נימה אישית, אפשר לשלב גם מסר שיווקי, משפט משעשע, ציטטה מקורית, ביקורת חיובית מלקוח מרוצה ועוד.

הטיפים הבאים יכולים לסייע לכם לכתוב תיאורי מוצר יעילים:

אפיון קהל היעד – לכל מוצר שאנחנו משווקים באמצעות החנות האינטרנטית שלנו יש קהל יעד רלוונטי. כדי לשפר את המכירות עלינו לכתוב תיאור מוצר המותאם למאפייני קהל המטרה, יש הבדל משמעותי בין ניסוח התיאור של מוצר המיועד רק לנשים צעירות לעומת תיאור מוצר המיועד לבני הגיל השלישי.

בחירה נכונה של סגנון הכתיבה – אם החנות האינטרנטית שלנו מתמקדת במכירת מוצרים לקהל יעד המורכב מנשים בטווח הגילים 30-20, סגנון הכתיבה חייב להתאים למאפיינים הייחודיים של קבוצה זו. חשוב להתאים את סגנון הכתיבה לקהל היעד, כך אנחנו יכולים לייצר יותר עניין במוצרים שאנו משווקים, להגביר את המכירות ולשפר את יחס ההמרה.

תיאור קצר וקולע – יש להקפיד על כתיבת תיאורי מוצר קצרים, קולעים ומדויקים. אין צורך להתפלפל ולהוסיף משפטים ארוכים ומסורבלים יתר על המידה. הטקסט חייב להיות קצר, קולע ותכליתי, לכן יש להדגיש את תכונות ויתרונות המוצר, לציין בבולטים עובדות חשובות, וכדאי להוסיף מידע המסייע לגולש לקבל החלטה כמו מדיניות משלוחים, אחריות, מידע על החזרת מוצר, זמינות המוצר במלאי ועוד.

הדגשת יתרונות המוצר – התיאור הממוקד של המוצר נועד לספק את כל המידע הנדרש לגולש ולסייע לו לקבל החלטה. זו הסיבה מדוע חשוב להדגיש את יתרונות המוצר שאנו משווקים, וכדי להעניק תחושת ביטחון ללקוח הפוטנציאלי ניתן להוסיף חוות דעת וביקורות חיוביות של לקוחות מרוצים שרכשו בחנות שלנו את הפריט. אגב, את היתרונות של המוצר כדאי להציג בבולטים.

הצגת השימושים השונים במוצר – במוצרים רבים שאנו משווקים בחנות האינטרנטית שלנו ניתן להשתמש בכמה דרכים, על כן יש להציג את השימושים הנפוצים והמקוריים ביותר במוצר. ניתן להציג את השימושים בבולטים או בפסקה קצרה וממוקדת, אין צורך להרחיב יתר על המידה.

העשרת תיאור המוצר – תמונה שווה אלף מילים, לכן מעבר לניסוח מדויק וקולע של הטקסט המופיע בתיאור המוצר מומלץ להוסיף לדף תוכן ויזואלי. ניתן להוסיף תמונה באיכות גבוהה או כמה תמונות, סרטון מקורי ומעניין, אנימציה מקורית, גרף וכו'.

תיאור מוצר היוצר רגש – ברוב אתרי המכירות ניתן למצוא תיאורי מוצר "יבשים" המנוסחים באופן כללי ובנימה מעט קרה ומרוחקת. אם נשדרג את תיאורי המוצר בחנות האינטרנטית שלנו נוכל לשפר את המכירות, לכן כדאי לנסח תיאור מוצר המפעיל רגש אצל הלקוח הפוטנציאלי. ניתן להשתמש בנימה אישית או חברית, להציג את המוצר באמצעות טקסט בגובה העיניים, להוסיף נימה הומוריסטית וכיוצא בזה.

שימוש נכון במונחים מקצועיים – אם בחנות הווירטואלית שלנו אנו מוכרים מוצרים טכניים, למשל מוצרי חשמל, מומלץ להימנע ממונחים מקצועיים יבשים מאחר ולקוחות רבים יתקשו להבין את המידע.

לסיכום, חשוב להשקיע בתיאורי מוצר יעילים כדי לשפר את המכירות בחנות הווירטואלית, לספק ללקוחות את המידע הנדרש עבורם, ועל מנת למתג את העסק וליצור בידול מהמתחרים.