fbpx

מה זה דרופשיפינג ואיך לבנות חנות אינטרנטית

דרופשיפינג

מה זה דרופשיפינג?

דרופשיפינג היא שיטת מכירה שמתבצעת באופן עקיף, כשאתם מהווים כגורם המתווך בין הספק לבין הצרכן, בדרך כלל מבלי שהצרכן יודע שאתם מהווים תחנת ביניים. למעשה, אתם מקימים חנות אינטרנטית ומציעים בה מוצרים למכירה, וברגע שמישהו מזמין מכם – אתם מזמינים את המוצר מהספק, והוא שולח אל הלקוח בשמכם. הרווח שלכם יגיע מפערי מחירים. אם הספק מוכר לכם מוצר במחיר של 10$, אתם תציעו אותו למכירה אצלכם ב-20$. מכירה בשיטת דרופשיפינג מתאימה למי שלא יכול או לא מעוניין לרכוש מלאי גדול מראש או להחזיק מלאי אצלו, משיקולים של מקום ומשיקולים כלכליים.

מהם היתרונות המרכזיים של דרופשיפינג?

  • ללא סיכון כספי – בדרופשיפינג אין צורך לקנות מלאי מראש. רכישה של מלאי מהווה לא רק הוצאה כספית התחלתית גדולה, אלא גם סיכון כספי. בדרופשיפינג אתם לא קונים את המוצר עד לרגע שלקוח קנה אותו באתר שלכם והכסף כבר נמצא אצלכם.
  • אין צורך במחסן למלאי – כשהמלאי נמצא אצל הספק, אתם לא זקוקים לאחסון מוצרים שגם הוא עולה כסף ומצריך זמן והתעסקות.
  • ללא התעסקות במשלוחים – ברגע שנכנסת הזמנה, מי שעושה את המשלוח ללקוח הוא הספק שאצלו נמצא המלאי. כדאי לדעת שהתעסקות עם משלוחים נחשבת למתישה מאוד – החל מאריזת המוצר, סימון שלו ועד הגעה לדואר / עבודה עם חברת שליחויות.
  • עלות נמוכה – בסופו של דבר, העלות של מכירה בצורה של דרופשיפינג היא זולה מאוד ומצריכה בעיקר בנייה של פלטפורמה למכירה, כלומר אתר אינטרנט.

מהם החסרונות המרכזיים של דרופשיפינג?

  • מחיר מוצר – בחלק מהמקרים, אתם תוכלו לבצע דרופשיפינג מול ספק ולא מול יצרן, ולכן הוא יבקש מכם מחיר מעט יותר יקר ממה שתוכלו להשיג אם תעשו הזמנה דרך היצרן. עם זאת, היתרון בעבודה עם ספק הוא שהוא מחזיק אצלו את המלאי ועושה עבורכם את המשלוחים, בעוד היצרן בדרך כלל לא מתעסק עם לקוחות פרטיים אלא עם ספקים גדולים שעושים הזמנות של אלפי פריטים, אך זה תלוי. יצרנים בסין, למשל, יעשו משלוחים גם ללקוחות פרטיים שלכם בישראל. יצרנים מישראל – פחות.
  • כל בעיה במוצר או במשלוח תהיה על אחריותכם – הלקוח שמבצע מכם רכישה לא יודע שאתם עובדים בשיטת דרופשיפינג, ומבחינתו המוצר שהוא הזמין הוא באחריותכם ולא באחריות צד שלישי.
  • אין שליטה על המלאי – בדרופשיפינג, אין לכם שליטה על המלאי. ברוב המקרים אתם לא היחידים שקונים דרך הספק, והוא בעצמו מוכר ללקוחות. אם המלאי אצלו נגמר, זה יתקע גם את המכירות אצלכם. אך יש דרך להתגבר על המכשול הזה באמצעות בחירת ספקים בצורה מושכלת.

באיזו פלטפורמה נוכל למכור מוצרים בדרופשיפינג?

  • פלטפורמות מסחר בינלאומיות – ניתן למכור מוצרים בשיטת הדרופשיפינג תוך שימוש בפלטפורמות מסחר בינלאומיות. אולם, קיימים לכך מספר חסרונות כגון: לא כל המוצרים מאושרים למכירה – בד"כ יאושרו רק מוצרים שניתן לשלוח אותם במהרה, השירות לא תמיד פעיל בכל המדינות, ניהול החנות הוא לא בידיים שלכם. כלומר, אתם כפופים לנהלים של הפלטפורמה בה אתם מוכרים.
  • בניית חנות אינטרנטית – באפשרותכם לבנות חנות אינטרנטית משלכם, שלא כלולה בתוך אמזון או איביי. את החנות אתם יכולים לעצב כפי שאתם רוצים, בהתאם למוצרים שאתם מוכרים כדי למתג את עצמכם. מלבד יתרון העיצוב, יש יתרון גדול מאוד גם לתחרות – בעוד שבפלטפורמות המסחר הבינלאומיות הצרכנים יכולים בלחיצת כפתור להשוות מחירים, בחנות שלכם – הם רואים רק את המוצר שלכם.

טיפים למי שמעוניין לבנות חנות אינטרנטית לדרופשיפינג

  • בחרו קטגוריה או תחום – בבניית אתר אינטרנטי, מומלץ לא להתבלגן ולהתפזר, אלא לבחור בקטגוריה או תחום להתמקדות. זה יאפשר לכם לשווק את האתר בצורה טובה יותר וליצור מותג של ממש, וגם ישדר לגולשים שמאחורי האתר יש עסק ולא פישינג.
  • בצעו מחקר מוצרים – מומלץ לבחור במוצרים שיש להם ביקוש קבוע, ולא עונתי, ושיש להם שוק גדול במדינה בה אתם רוצים למכור. תכשיטים, איפור, אלקטרוניקה, גאדג'טים למטבח וכדומה הם מוצרים שנתיים טובים שתמיד יש להם ביקוש. בגדי ים הם מוצרים מוצלחים פחות.
  • פנייה לספקים – פנו לספקים שיש עליהם ביקורות טובות, שמציעים לכם מחיר נוח שתוכלו להרוויח ממנו ובמיוחד ספקים שיש לכם איתם דרכי קשר. ספקים שמאפשרים עבודה דרך המיילים בלבד, ובקושי זמינים, עלולים לגרום לכם לתקלות מול לקוחות.
  • מיתוגעצבו את החנות שלכם בצורה בסיסית אך שיווקית עם אלמנטים שמעידים על רצינות ומחשבה, כדוגמת לוגו, מספר טלפון ליצירת קשר וגם כתובת.
  • קידום ופרסום החנות שלכם – בצעו קידום אורגני וממומן לחנות שלכם. מומלץ לפתוח דפים ברשתות החברתיות ולמשוך לשם אנשים.