fbpx

פתיחת חנות מקוונת - המדריך המלא למתחילים

במציאות העסקית של היום כל עסק חייב לפתח נכסים דיגיטליים ולהגביר את הנוכחות האינטרנטית שלו. פתיחת חנות מקוונת מאפשרת לבעלי העסקים וליזמים למכור מוצרים ו/או שירותים ללקוחות רבים, בארץ וברחבי העולם, ואין אפשרות להתעלם יותר מהיקפי המסחר המקוון שגדלים משנה לשנה ומשיאי המכירות באינטרנט שנשברים בכל פעם מחדש.

חנות מקוונת היא נכס דיגיטלי בעל ערך לכל עסק קיים או חדש. חנות מקוונת פתוחה מסביב לשעון, הלקוחות יכולים להזמין מוצרים שונים בכל שעה ומכל מקום, באמצעות המחשב או הסמארטפון שלהם, והעסק יכול להמשיך לעבוד גם במצבי משבר, כפי שתקופת הקורונה לימדה אותנו. כדאי לדעת כי היקפי המסחר האלקטרוני ממשיכים לצמוח במהירות, וישראל נחשבת לאחת המדינות המובילות בקניות מקוונות. בשנת 2021 המסחר האלקטרוני בכל העולם הסתכם ביותר מ-4.9 טריליון דולר, והמומחים טוענים כי בשנת 2022 נראה עלייה של כ-15% בהיקף הקניות באינטרנט.

מהם היתרונות של פתיחת חנות מקוונת?

פתיחת חנות מקוונת מבטיחה לעסק יתרונות משמעותיים וחשובים רבים כגון:

  • הכנסה פסיבית – חנות מקוונת מהווה מקור להכנסה פסיבית עבור בעל העסק, כאשר לא פעם ההכנסה מהחנות האינטרנטית גדולה יותר מההכנסות בעסק הפיזי, לכן יש בעלי עסקים שסוגרים את החנות במרכז העיר ועוברים למכירות מקוונות בלבד.
  • חשיפה עצומה – חנות מקוונת היא נכס דיגיטלי וכלי שיווקי יעיל. אם משקיעים נכון בקידום החנות במנועי החיפוש זוכים לחשיפה רחבה ונהנים מלקוחות חדשים בארץ ובעולם.
  • גידול במכירות ושיפור ברווחיות – פתיחת חנות מקוונת מאפשרת להגדיל את המכירות בבית העסק, ומאחר והוצאות התפעול נמוכות יחסית (אין שכר דירה, חשבונות חשמל וארנונה, כוח אדם וכו'), משפרים גם את הרווחיות ונהנים מתוצאות עסקיות משופרות.
  • חנות פתוחה 24/7 – בחנות הרגילה עובדים לפי שעות פעילות סטנדרטיות לעומת חנות מקוונת שפתוחה מסביב לשעון וזמינה 24/7 ללקוחות. יש לציין כי הלקוחות כיום מעדיפים לרכוש בחנויות המקוונות ולא להגיע למרכזי הקניות או לחנויות הממוקמות במרכזי הערים.
  • מיתוג מנצח ובידול מהמתחרים – חנות מקוונת מבטיחה מיתוג מנצח לבית העסק, ובנוסף החנות מעידה על חדשנות טכנולוגית ושירות משופר ויעיל יותר ללקוחות, לכן העסק זוכה גם לבידול מהמתחרים והמוניטין שלו משתפר.
  • חוויית שירות ייחודית – בעזרת חנות מקוונת מעוצבת מעניקים חוויית שירות ייחודית, מלהיבה ומרגשת ללקוחות השונים, והלקוחות המרוצים חוזרים לבקר באתר כדי לרכוש דרכו מוצרים נוספים.

 

פתיחת חנות מקוונת

אילו פלטפורמות ומערכת עשויות להתאים לפתיחת חנות מקוונת?

כדי לפתוח חנות מקוונת חדשה יש להחליט מראש האם רוצים להקים אותה בפלטפורמות בינלאומיות למסחר אלקטרוני או בפלטפורמות מקומיות המציעות מערכות מתקדמות עם כלים מובנים, ממשק בעברית, מערכות סליקה ואבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר, כלים לקידום החנות בגוגל ועוד. אפשרות נוספת היא לפתח חנות מקוונת מאפס, בקוד פתוח או סגור, אך בדרך כלל המחיר יקר יותר ונדרשת גם תחזוקה שוטפת.

המומחים ממליצים לפתוח חנות מקוונת באמצעות מערכת מתקדמת וייעודית בגלל אפשריות העיצוב, הכלים המובנים, פתרונות הסליקה ואבטחת המידע, אפשרויות המיתוג, הדומיין הייחודי ופתרונות הנגישות המובנים במערכת.

על מה חשוב להקפיד בעת פתיחת חנות מקוונת?

בעת פתיחת החנות באינטרנט חשוב להקפיד על הנושאים הבאים:

  • אפיון האתר וקהלי מטרה – יש לאפיין נכון את אתר המכירות ולהתאים אותו לקהלי היעד השונים.
  • סליקה מאובטחת – כדי להימנע מנטישת לקוחות פוטנציאליים חשוב לבחור פתרון סליקה מאובטח לאתר המכירות, ולאפשר ללקוחות תשלום בכרטיסי אשראי, אפליקציות תשלומים או תשלום בטלפון.
  • חוויית משתמש – עיצוב אתר המכירות הוא קריטי, יש להשקיע בעיצוב ממשקי UX/UI ולספק חוויית משתמש ייחודית ומרגשת. כמו כן, חשוב ליצור היררכיה ברורה ולאפשר לגולש להגיע למוצר ב-2 עד 3 קליקים בלבד.
  • תוכן איכותי – יש להלביש את האתר ולהוסיף תוכן מקורי ואיכותי, כולל תמונות באיכות גבוהה, סרטונים להדגמת המוצר, תקנון, מדיניות משלוחים ועוד.

ניגשים למלאכה – צעדים ראשונים לפתיחת חנות מקוונת

בחירת מערכת לבניית חנות מקוונת – בשלב הראשון יש לבחור את המערכת המתאימה ביותר לפתיחת חנות מקוונת.

אפיון – חשוב להכין מסמך אפיון, עדיף בעזרת המומחים של חברה המתמחה בפיתוח חנויות מקוונות.

עיצוב מקורי – יש לבחור תבנית עיצוב, ניתן לשנות את התבנית בעזרת מעצב מקצועי. העיצוב חייב להתאים למאפייני העסק והמיתוג, למאפייני קהל היעד ולמוצרים אותם מוכרים.

אתר רספונסיבי – רוב הגולשים מגיעים לחנויות המקוונות באמצעות הסמארטפון או הטאבלט שלהם, לכן חשוב לוודא כי החנות האינטרנטית היא רספונסיבית ומתאימה לכל סוגי המסכים ומערכות ההפעלה. כמו כן, מומלץ לבנות אתר מונגש בהתאם לדרישות החוק.

סליקה ואבטחת מידע – גולשים ירכשו מוצרים רק מחנות מקוונת המציעה מערכת סליקה מתקדמת ואבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר.

התאמה לקידום אורגני – כדאי לבנות חנות אינטרנטית רק במערכת הכוללת כלים מובנים לקידום אתר החנות בגוגל.