fbpx

10 טיפים לבניית חנות וירטואלית שתכפיל את המכירות שלכם

יזמים ובעלי עסקים רבים שואלים מה זו חנות וירטואלית ומה הם היתרונות שלה? לכן, כדאי לדעת כי חנות אינטרנטית המכונה גם חנות וירטואלית היא נכס דיגיטלי ברשת האינטרנט המשמש למכירת מוצרים ו/או שירותים שונים, ללא צורך בחנות פיזית ובתשלומי שכר דירה, ארנונה, חשמל וכדומה. ישנם יתרונות רבים לבניית חנות מקוונת באינטרנט כמו מיתוג מנצח, בידול מהמתחרים, זמינות מסביב לשעון 24/7, אפשרות למכירת מוצרים ללקוחות מעבר לים, עלויות תפעול משתלמות ועוד.

במציאות של היום, אם אין לעסק שלכם חנות אינטרנטית אתם לא נוכחים בזירת המסחר המובילה בעולם, בעוד המתחרים שלכם זוכים ללקוחות חדשים רבים ולגידול משמעותי במכירות. תקופת הקורונה הוכיחה מעבר לכל ספק מדוע כדאי לבנות חנות אינטרנטית, ועסקים שהקימו אתרי מכירות צלחו יחסית בקלות את תקופות הסגרים וההגבלות, וגם העסק שלכם חייב לבנות חנות מקוונת כדי להכפיל את המכירות וליהנות מגידול בכמות הלקוחות וממיתוג של עסק מתקדם טכנולוגית.

בניית חנות וירטואלית דורשת זמן, השקעה כספית ומשאבים נוספים, ניתן להקים את החנות באמצעות פלטפורמות ייעודיות כמו החנות האינטרנטית. מעבר לעיצוב מקורי, תפריט נוח וממשקים ידידותיים למשתמשים, תוכן איכותי ותמונות מרשימות – עליכם לתכנן היטב את האתר, לוודא שהוא רספונסיבי, לאפיין נכון יעדים ומטרות ולבחור היטב את החברה לבניית החנות הווירטואלית.

10 טיפים לבניית חנות וירטאולית מוצלחת

טיפים לבניית חנות וירטואלית מצליחה

  • אפיון מדויק של החנות באינטרנט – אחת הטעיות הנפוצות בקרב יזמים המתכננים לבנות חנות אינטרנטית היא לוותר על שלב אפיון האתר. למעשה, שלב האפיון הוא קריטי להצלחת החנות המקוונת, המסמך נועד לקבוע מטרות ברות השגה, להבין את הצרכים הייחודיים והעסקיים שלכם, להכיר את הרציונל שמאחורי הקמת החנות המקוונת, לחדד מסרים שיווקיים ועוד. זהו השלב הראשון להתנעת הפרויקט ובפגישת ההכרות והאפיון משתתפים מנהל הפרויקט, מעצבת, ראש צוות פיתוח וכמובן גם אתם. במסמך האפיון כוללים גם מידע על המוצרים שאתם מעוניינים למכור בחנות האינטרנטית וצוות הפיתוח יסייע לכם להגדיר קטגוריות של מוצרים ולבנות את האתר בצורה היררכית והגיונית המבטיחה חוויית משתמש ייחודית ונוחה.
  • מערכת ניהול ידידותית לבעל העסק – הצלחת החנות באינטרנט תלויה בין היתר בבחירה נכונה של מערכת ניהול ידידותית, קלה ופשוטה למשתמש, כלומר עבורכם. יש סוגים שונים של מערכות ניהול, אך כדאי לדעת כי כיום כ-90% מהחנויות הווירטואליות מבוססות על מערכת ניהול מובנית שתוכננה מראש לניהול חנויות ואתרי מכירות באינטרנט, המערכת המתקדמת מציעה כלי ניהול מתקדמים וידידותיים לבעל העסק. מערכת ניהול ידידותית מסייעת לכם להעלות תכנים, לפרסם מבצעים, לעדכן מלאי, להוסיף קטגוריות ודפי מוצר ועוד.
  • חוויית משתמש מוצלחת – הסוד להצלחת החנות הווירטואלית באינטרנט טמון בחוויית המשתמש הייחודית ובממשקי ה-UX/UI. עליכם לזכור כי הגולשים שמבקרים בחנות האינטרנטית מעוניינים למצוא בקלות את המידע הנחוץ עבורם לקבל החלטה האם לרכוש מוצר מסוים, וחוויית משתמש נכונה מאפשרת להם לבצע פעולות שונות בקלות ובמהירות.
  • אתר רספונסיבי – רוב הלקוחות שיבקרו בחנות האינטרנטית שלכם יגיעו אליה באמצעות המובייל או הטבאבלט, לכן עליכם לוודא מול החברה שבונה את האתר כי החנות תהיה רספונסיבית ותתאים לכל סוגי המכשירים, מערכות ההפעלה והמסכים.
  • מדיניות החזרת מוצרים – יש לנסח מדיניות החזרת מוצרים ברורה ולהציג את התוכן במקום ברור באתר המכירות. גולשים המעוניינים לקנות בחנות הווירטואלית שלכם יהססו לרכוש מוצרים ללא מדיניות ברורה הנוגעת להחזרת מוצרים, לעלויות משלוח, לזמני אספקה ועוד.
  • עיצוב מקורי – תהליך העיצוב בעת בניית האתר הוא קריטי. לכן, מומלץ להיעזר במערכות ייעודיות לחנויות וירטואליות, אשר מציעות מגוון תבניות עיצוב לעסק שלכם. התבניות הללו נבנו תוך מיקוד בלקוחות ולכן השימוש בהם מבטיח חווית משתמש אופטימלית.
  • תמונות מקצועיות – כדי להבטיח עלייה משמעותית במכירות עליכם לדאוג לצילומים מקצועיים של המוצרים, עדיף מכמה זוויות. תמונות מוצר ברורות וחדות בשילוב תיאור מפורט על המוצרים השונים ישפרו את קצב המכירות באתר.
  • לשדר אמינות – האינטרנט הפך לזירת המסחר העיקרית כיום, יש תחרות בין החנויות הווירטואליות לכן עליכם לשדר אמינות, שקיפות ויושרה, לספק מידע על העסק, לציין פרטים ליצירת קשר במקום בולט, להבליט את מדיניות החזרת המוצרים ומדיניות המשלוחים וכן הלאה.
  • אפשרויות תשלום – יש לחבר את החנות האינטרנטית למערכת סליקה מתקדמת ובטוחה, וכדאי להציע ללקוחות הפוטנציאליים מספר אפשרויות תשלום כמו כרטיסי אשראי, פייפאל, ביט וכדומה.
  • עדכון האתר  באופן שוטף – חנות וירטואלית היא אתר דינמי ויש לעדכן את האתר באופן שוטף. מומלץ להעלות תכנים מקוריים ואיכותיים לבלוג, לרענן תמונות, לפרסם הטבות ומבצעים, להשתתף בסיילים הקיימים באינטרנט ועוד.

 

לסיכום, בניית חנות אינטרנטית לעסק שלכם מבטיחה יתרונות רבים ויכולה לסייע לכם להכפיל את המכירות תוך זמן קצר. עם זאת, חשוב לבנות את האתר על ידי אנשי מקצוע מיומנים ומומלץ לפרסם את האתר ולקדם אותו בגוגל.