fbpx

למי בדיוק אתם מוכרים? כיצד למצוא את הקהל הרלוונטי ביותר עבורכם

בואו נודה על האמת, כאשר מדובר בשיווק לא ניתן להתמקד בכולם. בין שאתם בעלי חברה גדולה המעסיקה למעלה מ-100 עובדים או עסק משפחתי קטן שאותו אתם מנהלים בכוחות עצמכם, יישום אסטרטגיית שיווק מוצלחת ידרוש מכם התמקדות בשוק מטרה. החדשות הטובות הן שאפילו אתרים לעסקים קטנים יוכלו להתחרות בשוק הגלובלי, אם רק יקדישו זמן להבנת לקוחותיהם הפוטנציאלים. במילים פשוטות, על מנת למצוא את שוק היעד שלכם עליכם לקבוע היכן תהיה למאמציכם ההשפעה הרבה ביותר. אינכם בטוחים היכן להתחיל? הנה 6 צעדים שיסייעו לכם למצוא את ציבור לקוחות היעד שלכם ולשווק להם את מוצריכם.

למי בדיוק אתם מוכרים? כיצד תמצאו את הקהל הרלוונטי ביותר עבורכם

זהו ונתחו את קהל הלקוחות הנוכחי שלכם תמיד כדאי להתחיל במה שאתם יודעים. בחנו את בסיס הלקוחות הקיימים שלכם ואספו עליהם מידע רב ככל הניתן. בנוסף לנתוני גיל, מין, תעסוקה ופרמטרים בסיסיים נוספים, בדקו כיצד הגיעו אליכם, מה הם תחומי העניין שלהם ובאילו ערוצי מדיה חברתית הם משתמשים.

היעזרו בכלים אנליטיים

אם אינכם בטוחים מי הם הלקוחות שלכם, תוכלו להשתמש בכלים אנליטיים שיסייעו לכם בזיהויים. בנוסף על הכלים האנליטיים של גוגל (Google Analytics), המספקים נתונים סטטיסטיים מפורטים לגבי המבקרים באתרכם, ערוצים רבים של מדיה חברתית (לרבות פייסבוק, טוויטר ויו-טיוב) מציעים כלים אנליטיים משל עצמם, כך שתוכלו ללמוד מי נכנס לפרופיל שלכם; דבר זה ייתן לכם תמונה טובה מאוד לגבי בסיס הלקוחות הקיים שלכם.

הקימו בסיס נתונים וצרו קשר עם הלקוחות

בשלב זה, עליכם ליצור בסיס נתוני לקוחות אשר יאפשר לכם לעקוב אחר פרטיהם. כעת תוכלו לפנות אליהם! בדיוק כך, אל תחששו מיצירת קשר ישיר עם לקוחותיכם הנאמנים. בין שתעשו זאת באמצעות דף מידע באימייל, סקר מהיר באתרכם, פרסום שאלות במדיה החברתית, פגישות עם קבוצה קטנה של לקוחות או שיחות אחד-על-אחד, אין דרך טובה יותר להבין את הסיכוי הפוטנציאלי שלכם מאשר יצירת קשר עם אותם אנשים שכבר בחרו להיות לקוחות קבועים בעסק שלכם. ולבסוף, נצלו חלק מן הלקוחות שהיו "הראשונים לאמץ" אתכם ליצירת שגרירי מותג; אלו הם לקוחות נאמנים ההולכים אתכם מזה שנים רבות אשר ימשיכו לבקר בחנותכם וליעץ לרשתות שלהם לעשות כמותם. פנו אליהם, למדו מי הם וחשבו על דרכים שבהן הם יכולים לעזור לכם להגיע ללקוחות חדשים ברשתות שלהם.

נתחו את המוצר או את השירות שאתם משווקים

על מנת ללמוד עוד על שוק היעד שלכם, קחו צעד לאחור והתבוננו במוצר או בשירות שאתם מנסים למכור. חשבו על היתרונות הספציפיים של המוצר שאתם מוכרים ומה מבדיל אותו מפריטים דומים בשוק. לאחר מכן שאלו את עצמכם באיזה אופן אנשים משתמשים במוצר וכיצד הוא יכול להועיל לחייהם. באיזה שלב בחייו של אדם הוא יתעניין במה שיש לכם להציע? לאחר שערכתם רשימת שימושים ויתרונות, הכינו רשימה של סוגי האנשים הזקוקים לאותם שימושים. על ידי התמקדות בערך המוצרים וביתרונות שהם מעניקים, תוכלו להבין אלו לקוחות יימשכו לעסק שלכם. כמו כן, תפתחו תחושה טובה יותר לגבי מי הם אותם אנשים.

אתרו את הקהל הפוטנציאלי שלכם

תקוותנו היא כי כעת כבר התחלתם להבין בבהירות רבה יותר מיהו ציבור הלקוחות שלכם. זהו הזמן לגלות היכן הם מסתתרים ברשת. אנשים מדמוגרפיות שונות עושים שימוש ברשתות חברתיות שונות. מחקר שנערך בשנת 2014 על ידי מכון המחקר פיו (Pew Research Center), מספק מידת מה של תובנה חשובה לגבי משתמשים ברשתות חברתיות ראשיות. על בסיס סטטיסטיקות אלו תוכלו לבחור רשת חברתית אחת או שתיים לריכוז מאמציכם. בשלב הבא, כדאי לכם לחשוב על הנושאים ותחומי העניין של משתמשי היעד שלכם. שימו לב למגמות ברשתות המדיה החברתית. על מנת לזהות באילו תחומים המשתמשים הפוטנציאליים שלכם עשויים לגלות עניין, היעזרו בכלי לאיתור אזכורים ברשתות חברתיות כגון Social Mention. כלי זה יספק לכם מידע לגבי מספר האנשים המגלים עניין בנושאים שונים והיכן כבר עוסקים בנושאים אלו.

נהלו מעקב אחר המתחרים

עדיין מחפשים רעיונות? אל תחששו להציץ בפעולותיהם של מתחריכם. עקבו אחר עסקים מתחרים בערוצי המדיה החברתית ובקרו באתרים שלהם מעת לעת. כשאתם חמושים בהבנה יסודית של פעולות המיתוג, מאמצי השיווק ואסטרטגיית המדיה החברתית של המתחרים, תוכלו להבחין בשווקים שבהם הם מתמקדים. בעוד שבטוח תוכלו לקחת מהם טיפים מסוימים, כדאי לכם להקדיש תשומת לב גם לשווקים שאינם מופיעים באתרים שלהם! מדוע? כיוון שייתכן מאוד שהם יהוו שעת כושר עבורכם!

עצבו את האתר שלכם בהתאם לשוק היעד

לאחר שהתמקדתם בלקוחות הפוטנציאליים שלכם, עליכם לוודא כי אתם מדברים באותה שפה – פשוטו כמשמעו. עוד לפני כתיבת תכנים לשיווק המקוון שלכם, הקדישו זמן לעריכת מחקר כלשהו על פי מילות מפתח, כדי לוודא כי קהל היעד שלכם ימצא אתכם ראשונים כשייעזר במנועי חיפוש דוגמת גוגל. וכמובן, כל עסק רציני זקוק לאתר; אותו תוכלו לעצב בקלות ולעדכן בעצמכם בעזרת Wix. בעת הקמת האתר שלכם, עליכם לוודא שהאתר משתמש בשפות, תמונות, גופנים וצבעים המדברים אל ציבור הלקוחות שלכם. עצה מקצועית: עדיף שכל חומר השיווק שלכם יהיה בעל חזות ותחושה דומה.

התחילו לשתף!

השלב האחרון הוא להתחיל לתקשר עם שווקי היעד שלכם, היכן שלא יהיו. בין שתעשו זאת באמצעות פייסבוק או טוויטר, דרך פורומים מקוונים, קבוצות לינקדאין, קהילות גוגל+ או חדרי צ'אט של טוויטר – המטרה שלכם היא להתחיל באינטראקציה עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. החללים המקוונים הללו הם המקום המושלם לתת עצות מקצועיות, להציע הצעות, וכמובן לפרסם קישור לאתר שלכם. אם הכנתם שיעורי בית ובאמת זיהיתם את הקהל הנכון, תוכלו להתחבר לנישות אלו מהר מאוד. עצה אחרונה היא לזכור ששווקי היעד שלכם עלולים להשתנות ולהתפתח. ככל שתלמדו יותר על לקוחותיכם, כדאי ומומלץ לכם להתאים את גישת השיווק בהתאם.