fbpx

פרסום מוצרים בגוגל שופינג

אם אתם עדיין שואלים מה זה גוגל שופינג, הגיע הזמן לקדם אתכם לדור החדש של הקניות אונליין. שירות גוגל שופינג מבית Google , מאפשר לגולשים ליהנות מחיפוש מתקדם ומהיר יותר של מוצרים לצד פירוט נרחב והשוואה בין מוצרים.

השירות מעניק גם יתרון משמעותי בתוצאות החיפוש בגוגל וגישה ישירה לקהל יעד שחיפש מוצרים דומים לשלכם. לפניכם המדריך המלא להשתלבות מוצלחת בשירות Google Shopping

יתרונות הקנייה אונליין עלו מדרגה עם שירות Google Shopping מבית גוגל, שמאפשר לכל חנות אינטרנטית לסרוק את המוצרים ולהתאים את חוויית הקנייה ומידע רלוונטי לגולש, כמו: מחיר, תמונה, שם עסק, מידות ופרטים נוספים. המשמעות של השירות היא פנייה לקהל ממוקד יותר, המחפש מוצרים ספציפיים ולכן גם בעל סבירות המרה גבוהה יותר. אם נצרף לכך את האפשרות לנסח מודעה ולקדם את מודעות המוצרים גם בדף תוצאות החיפוש של גוגל לקהל הרלוונטי, הרי שיש כאן הזדמנות מצויינת לחנויות האינטרנטיות, שלא נזקקות עוד לשכנע את הגולש ברלוונטיות המוצר אלא לשים דגש על תחרות מול מוצרים דומים.

מה זה גוגל שופינג?

גוגל שופינג, ובעברית גוגל קניות, היא פלטפורמה מבית גוגל שמאפשרת לנו, כקונים, למצוא מוצרים בגוגל בצורה קלה יותר, אפילו מבלי שנצטרך להיכנס לאתרים ספציפיים. המוצרים שנחפש יופיעו לנו מעל התוצאות האורגניות, ובמקרים מסוימים גם בשטחי פרסום באתרים פופולריים ובערוץ Youtube, בהתאם לבחירת המוכר. מודעות גוגל שופינג נותנות קדימות למוצרים שמתפרסמים, כיוון שהן מאפשרות רכישה מיידית תוך חשיפה למחיר המוצר ולנתונים חשובים נוספים. בעידן של היום, בו הצרכן רוצה את הכול ועכשיו, מודעות גוגל שופינג חוסכות לגולש הקלקות ומייעלות תהליכים.

גוגל שופינג

מה מותר ומה אסור לפרסם בגוגל שופינג?

אז לאחר שעברנו על ההגדרה של גוגל שופינג – מה זה, כדאי לדעת שלפרסום בגוגל שופינג ישנם מספר מגבלות וכללים בנוגע לפרסום מוצרים.

  • מוצרים מזויפים – גוגל אוסרת על מכירה או פרסום של מוצרים מזויפים, כלומר מוצרים הכוללים סימן מסחרי או לוגו שזהים או דומים לאלה של מוצרים אחרים ונועדו לבלבל את הקונים.
  • מוצרים מסוכנים – אסור לפרסם מוצרים הגורמים נזק, פגיעה או פציעה. למשל: סמים, ציוד לשימוש בסמים, כלי נשק, תחמושת, חומרי נפץ וזיקוקים, מוצרי טבק.
  • מוצרים המאפשרים התנהגות לא ישרה – למשל, תוכנות לפריצה או הוראות פריצה לאתרים, מסמכים מזויפים, תוכנות לזיוף מסמכים, מוצרים המאפשרים לרמות בלימודים.
  • תוכן בלתי הולם – תוכן שעשוי לפגוע בזולת או לקדם שנאה, אפליה או אלימות. למשל: הפחדה של אדם או קבוצה, אפליה על רקע גזע, פריטים הנמצאים בשימוש של קבוצות שנאה, תמונות של זירות פשע או תאונות, רצח, פגיעה עצמית, התאכזרות לבעלי חיים, מכירה של זנים בסכנת הכחדה.

מלבד התוכן האסור בפרסום, ישנו תוכן מוגבל, כדוגמת פרסום המיועד למבוגרים בלבד, הימורים, אלכוהול ופרסום בעל תוכן פוליטי. המשמעות של התוכן המוגבל היא שגוגל תתיר לכם לבצע פרסום, אם כי ישנה מדיניות שמטרתה למנוע פרסום מודעות כאלו בזמן ובמקום בהם הן עשויות להיות בלתי הולמות. למשל, פרסום בשעות הלילה בלבד / פרסום במדינות מותרות בלבד, ועוד.  

מה נדרש מבעל העסק על-מנת להקים קמפיין בגוגל שופינג?

כדי להקים קמפיין מודעות בגוגל שופינג ולפרסם בפלטפורמה המעולה, תצטרכו לבצע מספר פעולות שעיקרן פתיחת חשבונות וסנכרון ביניהם.  

  • הכינו את ארסנל המוצרים – הכינו קובץ CSV או XML המכיל את פרטי המוצרים לפרסום – תמונת מוצר, מחיר, מידה וכל פרט רלוונטי
  • פתיחת חשבון בגוגל מרצ'נט סנטר Merchant Center – גוגל מרצ'נט הוא הכלי אליו יש להעלות את נתוני החנות והמוצרים שלכם. משם, הם ישאבו על ידי חשבון המודעות של גוגל, אותו פותחים בשלב הבא.
  • פתיחת חשבון גוגל אדס – תצטרכו לפתח חשבון בגוגל אדס, דרכו תוכלו לפרסם מודעות ממומנות מסוגים שונים, וביניהם מודעות בגוגל שופינג. חשבון בגוגל אדס הוא פלטפורמת הפרסום שלכם.
  • חנות און ליין – לבסוף, תזדקקו לחנות אונליין בה ימצאו המוצרים אותם אתם רוצים לפרסם. חשוב שהחנות תעמוד בתנאים של גוגל ותכלול מידע אודות המוצרים, מדיניות שימוש, פרטים אודות משלוח והחזרת מוצר וכדומה, ובמילים אחרות -לא להשאיר דברים מעומעמים ולתת ללקוח את הביטחון ברכישה.

איך מקימים קמפיין בגוגל שופינג?

לאחר שפתחנו את החשבונות הרלוונטיים לפרסום ואנחנו רוצים להתחיל לקדם מוצרים בגוגל שופינג, יש לעשות את הצעדים הבאים:

  • היכנסו לחשבון גוגל אדס שלכם וחברו אותו למרצ'נט סנטר
  • בדף הראשי במערכת, לחצו על כפתור "קמפיין חדש" ובחרו בקמפיין מכירות
  • בחרו בסוג קמפיין "שופינג"
  • לאחר בחירת סוג הקמפיין, תידרשו לבחור את המוצרים לקידום
  • הגדירו מילות מפתח, שכשגולש יקליד אותן בגוגל – המוצר יופיע בפניו. למשל: "שרשרת פנינים".
  • הגדירו מילות מפתח שליליות, שיחסמו את הופעת המוצר. למשל:" שרשרת פנינים בזול" (אם השרשרת שאתם מוכרים אינה זולה), ו-"איך להכין שרשרת פנינים".
  • הגדירו תקציב יומי או חודשי ופרטים נוספים כמו משך זמן הצגת המודעות.
  • אם יש לכם העדפה לקהל יעד המתגורר במקום ספציפי, למשל בצפון הארץ כי רק לשם המשלוחים שלכם מגיעים, תוכלו לבחור אזור בארץ או רדיוס.

בהצלחה!