fbpx

כתיבת תוכן לחנות אינטרנטית

כדי להפוך את אתר הסחר המקוון שלכם לפלטפורמה אינטרנטית שוקקת חיים, אתם זקוקים גם לתוכן מקורי שיגבה אותו. איך מייצרים תוכן איכותי ומדוע זה חיוני לקידום האתר

אתר סחר מקוון הפך לאחת האפשרויות הכלכליות המבטיחות של השנים האחרונות. מעבר לתמונות מוצרים בחנות המקוונת, מומחים בקידום אתרים מדגישים את חשיבותו של תוכן מקורי שיסייע להעלות את דירוג האתר בגוגל ויעצים את החשיפה שלנו למגוון לקוחות.
אז מה החשיבות של תוכן מקורי באתר שלכם, ומדוע כדאי להשקיע בזה?

עולים בדירוג

האתר שלכם הוא כרטיס הביקור הטוב ביותר שהלקוח יכול לקבל. האתר מציג את החזון שלכם, מי אתם ומה אתם רוצים להציע לו. מעבר לנראות האתר ולבחירות עיצוביות, התוכן שיופיע באתר הוא מה שיגרום ללקוח לגלוש ולרכוש דווקא מכם. תוכן מקורי באתר יסייע לבדל את העסק שלכם ממתחרים, לתת ערך מוסף ללקוח שלכם וכמובן גם להגדיל את החשיפה שלכם בגוגל. בעלי עסקים רבים אינם ששים להשקיע זמן או משאבים ביצירת תוכן איכותי ומקורי לאתר, ומעדיפים לשכפל תוכן ממקורות אחרים. אך לפעולה זו עלולה להיות תוצאה הרסנית עבור העסק. האלגוריתם החכם של גוגל יודע לזהות תוכן משוכפל, והוא אפילו "יעניש" אתכם על ידי הצנעה של חשיפת האתר. חווית המשתמש היא אחד הפרמטרים החשובים בגוגל, ולכן הם יעדיפו לקדם תוכן מקורי. אז לפני שאתם לוחצים "העתק הדבק", חשבו איך ניתן לייצר תוכן מקורי משלכם. תוכן איכותי לאתר יהיה מותאם ללקוח הקצה שלכם, הן מבחינת אפיון השפה והן מבחינת הרגלי החיים ואופי הרכישה. 

האם הלקוחות שלכם נוטים לרכוש יותר בלילה? אולי כדאי שתייצרו להם תוכן מותאם. אם הלקוחות שלכם מורכבים מקבוצת גיל מסוימת או קבוצה סוציו-אקונומית מובחנת, ייתכן שהפנייה צריכה להיות מותאמת להם.

אבל לא כל אחד מאיתנו יודע איך לכתוב תוכן לאתר. אז כיצד עושים זאת? 

בחירת מילים

כתיבת תוכן מדויק לא רק שתייצר חווית גלישה ורכישה נעימה יותר, אלא תגרום ללקוחות שלכם להישאר זמן רב יותר באתר וגם לשוב אליו בהזדמנות אחרת. אם, למשל, אתם מוכרים מוצרי פארמה, מאמרים בנושאי בריאות עשויים מאוד לעניין את הלקוחות שלכם. ואם אתם מוכרים מוצרי מזון, הלקוחות שלכם בוודאי ישמחו לקבל מתכונים חדשים מדי שבוע. בעולם סחר מקוון שבו אפילו תיאור המוצר בחנות צריך להיות כתוב כתוכן מקורי, מומלץ להשקיע ביצירת תוכן איכותי שיהווה בסיס לחשיפה ולקידום האתר. 

כדי לייצר תוכן איכותי חשוב גם שנקפיד על גיוון בתכנים. מאמרים, המלצות, טיפים מתחלפים או מדריכים קצרים הם חלק מהפורטפוליו שמציעים רוב אתרי הסחר המצליחים.

תוכן מקורי ואיכותי צריך לעורר עניין, להתעדכן באופן תדיר והוא יכול גם להיות משעשע, כל עוד זה משרת את העסק שלכם. כתיבת תוכן לאתר תשלב כתיבה יצירתית, סלוגנים קליטים ועבודת קופירייטינג ומיקרו-קופי אינטנסיבית. זכרו שאפילו כפתור "הקלק לרכישה", יכול לעבור מהפך של ממש בעזרת התוכן הנכון. 

כתיבה שיווקית לאתרים היא מקצוע בפני עצמו. כותבי תוכן מקצועיים יוכלו לייצר לכם תוכן איכותי מותאם אישית, ובכל נושא שתעלו על דעתכם. בעלי מקצוע מתחום התוכן יוכלו גם לייעץ לכם לאיזה תוכן האתר שלכם זקוק, וכיצד כדאי לשבץ אותו. 

אז בין אם אתם בוחרים לקחת את המשימה על עצמכם, או להיעזר באנשי מקצוע המומחים בכתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט, חשוב שתזכרו את כלל האצבע – לחדש, לגוון, ותמיד תמיד להציע תוכן מקורי.

לפי נתוני חברת נילסן, המשבר האיץ מעבר של לקוחות מרכישה בחנויות לקנייה מקוונת. נתונים עולמיים מצביעים על כך שאנשים רבים מודים כי גם לאחר המשבר יעדיפו להמשיך ולבצע קניות בפלטפורמות מקוונות, בעיקר בשל חווית הקנייה הנוחה ומיידיות הרכישה. 

הקורונה סייעה גם לטשטש גבולות בין מדינות. מימד הזמן או המיקום הגיאוגרפי של עסקים לא יהיה רלוונטי יותר בעתיד הקרוב. ממש כפי שרבים מאיתנו רוכשים מוצרים מאתרים בסין, כך גם נוכל למכור ולשלח במטוס כל מה שהעסק שלנו מציע. ואולי, בקרוב, אנחנו נהיה אלה שנשלח חבילות עטופות לסינים. 

היום כבר ברור שהרגלי הצריכה שהואצו עם פרוץ משבר הקורונה העולמי עומדים לשנות את המציאות עבור כולנו, ועולמות הסחר המקוון עומדים להיות מנוע הצמיחה של העתיד.