fbpx

פרסום בגוגל לעסקים - המדריך המלא

מה זה בדיוק פרסום בגוגל לעסקים? מהם היתרונות לבעלי חנויות אינטרנטיות המפרסמים בגוגל? לאילו עסקים כדאי להשקיע בפרסום בגוגל? ובכן, גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל והפופולרי ביותר בקרב גולשים בישראל וברחבי העולם. במציאות של היום כולם מחפשים מידע על עסקים ומוצרים באמצעות חיפוש בגוגל. לכן, מומלץ לכל העסקים, קטנים, בינוניים וגדולים, ובמיוחד לבעלי חנויות וירטואליות, לנהל קמפיינים ולהשקיע בפרסום אורגני וממומן בגוגל כדי לקבל חשיפה רחבה, לידים איכותיים, נוכחות מרשימה באינטרנט, מיתוג מנצח ובידול מהמתחרים.

מערכת הפרסום של גוגל מציעה כלים מתקדמים ויעילים. יש לבנות אסטרטגיית פרסום המותאמת למטרות ולמאפייני העסק או החנות האינטרנטית, בדגש על מטרות השיווק של העסק. לאחר הגדרת מטרות שיווק יש לבחור את כלי הפרסום הרלוונטיים להשגת היעדים שנקבעו, לדוגמה קמפיין המייצר פניות מלקוחות חדשים או קמפיין שמטרתו להגדיל את התנועה (טראפיק) לאתר אינטרנט או לחנות וירטואלית, להגדיר קהלי יעד, ולהגדיר תקציב לקמפיינים הפרסומיים ולקידום אורגני. במהלך ניהול הקמפיין מודדים את ביצוע הפרסום בגוגל, מסיקים מסקנות, מבצעים שינויים ומשפרים את הקמפיינים כדי לעמוד ביעדים שנקבעו.

סוגי פרסום מומלצים לעסקים בגוגל

כאמור, הפרסום בגוגל מתאים לכל העסקים, כולל חנויות אינטרנטיות, ובכל התחומים.

סוגי הפרסום המומלצים ביותר לעסקים השונים הם:

פרסום אורגני בגוגל

קידום אורגני נועד להביא את האתר למיקום גבוה בדף תוצאות החיפוש. הקידום האורגני דורש זמן והתמדה, את התוצאות רואים בדרך כלל לאחר חצי שנה או יותר, בהתאם לתחרות על מילות המפתח וטכניקות הקידום. כאשר מגיעים לדף הראשון, ובעיקר לחמש התוצאות הראשונות, האתר זוכה לחשיפה עצומה המביאה לטראפיק גבוה, למיתוג של עסק מוביל וליתרונות רבים נוספים.

מספר דגשים לקידום אורגני של חנויות אינטרנטיות

  • הקפדה על תגיות מטא – יש להקפיד על יצירת כותרות ותיאוריים ייחודיים בדפי המוצר השונים בחנות האינטרנטית שלכם.
  • הוספת תגיות אלט לתמונות בדפי המוצר בחנות שלכם.
  • הוספת סרטוני וידיאו המתארים את המוצר או השימוש במוצר
  • הקפדה על כתובות URL ידידותיות וקריאות
  • פרסום ביקורות וחוות דעת של הגולשים
  • התאמת החנות האינטרנטית שלכם לגלישה מהמובייל
  • אבטחת החנות האינטרנטית שלכם – אלמנט חשוב מאחר ומדובר על אתר סחר, אשר סולק כרטיסי אשראי.

פרסום בגוגל לעסקים

פרסום ממומן בגוגל

פרסום בגוגל אדס (פרסום ממומן) מסייע לעסק לעמוד במטרות השיווקיות והעסקיות שלו. ניתן לנהל קמפיינים שונים לצורך חשיפה, מעורבות, מכירות, לידים, מודעות למותג ולמוצריו, שיווק מחדש (רימרקטינג) ועוד. ניתן לפרסם בגוגל גם באמצעות תקציב יומי נמוך יחסית, ובכל רגע נתון אפשר לעצור את הקמפיין, לשפר את מודעות הפרסום, לנטר תוצאות ולבצע שינויים נדרשים כדי להישג את המטרות השיווקיות. פרסום ממומן בגוגל מאפשר לעסקים לנהל את הקמפיינים הבאים:

  • קמפיין ברשת החיפוש – קמפיין ברשת החיפוש מציג מודעות טקסט בדפי תוצאות החיפוש. המודעה הפרסומית מאפשרת לעסק להגיע ללקוחות פוטנציאליים המחפשים בגוגל מוצרים ושירותים שהעסק מציע. הקמפיין מתאים במיוחד להגדלת מכירות, לקבלת לידים ולשיפור משמעותי בתנועת הגולשים לאתר או לחנות האינטרנטית.
  • קמפיין ברשת המדיה – קמפיין ברשת המדיה מציג את מודעות הפרסום בפני קהל יעד שמאפייניו ידועים מראש, המודעות מוצגות באתרים מובילים, אפליקציות, פורטלים ופלטפורמות שונות. יש אפשרות לנהל קמפיין מסוג רימרקטינג המציג את המודעות רק לאנשים שביקרו באתר של העסק או השתמשו באפליקציה של העסק, זהו קמפיין מומלץ לבעלי חנויות אינטרנטיות.
  • קמפיין וידאו (ביוטיוב) – קמפיין של מודעות וידאו מאפשר לעסקים להציג מודעות וידאו מקוריות ביוטיוב ובאתרים נוספים. קמפיין וידאו הוא כלי שיווקי יעיל המאפשר לעסקים להגביר מודעות לעסק ולמותג, לשפר את יחס ההמרה ולהשפיע על גולשים ולעודד אותם לקנות באתר.
  • קמפיין בגוגל שופינג – קמפיין גוגל שופינג מתאים לעסקים ולבעלי חנויות באינטרנט המעוניינים למכור מוצרים שונים, בין היתר ללקוחות הקרובים פיזית לעסק (פרסום לוקלי). מודעות הפרסום מופיעות בכרטיסיית גוגל שופינג ובתוצאות החיפוש. חשוב לציין כי מודעות הפרסום של קמפיין שופינג מופיעות בראש דף תוצאות החיפוש, מעל התוצאות האורגניות, כאשר מהודעה מוצגת רלוונטית למוצר שהגולש מחפש, ובמודעה מופיע מידע רב כמו מחיר, תמונה וקישור לחנות האינטרנטית, לכן זו מודעה אפקטיבית המגדילה את המכירות בחנות הווירטואלית.
  • קמפיין דינמי – קמפיין דינמי מבוסס על מודעות פרסום ברשת החיפוש המיועדות להפניית לקוחות פוטנציאליים לדף ייעודי ורלוונטי עבורם באתר של העסק.

פרסום בגוגל מפות

 פרסום חינמי ויעיל בשירות גוגל מפות. מודעת הפרסום מיועדת ללקוחות הנמצאים בקרבת העסק הפיזי, זהו פרסום מקומי אפקטיבי המסייע ללקוחות למצוא את העסק בקלות ולנווט אליו בנוחות.

טיפים לפרסום עסקים מוצלח בגוגל

  • הגדרת מטרות – לפני הקמת הקמפיין יש להגדיר מטרות ברות השגה בהתאם לצורכי העסק או החנות באינטרנט. בשלב זה קובעים תקציב לפרסום ומחליטים כיצד לחלקו בין קידום אורגני לבין פרסום ממומן.
  • הגדרת תקציב – יש להגדיר תקציב יומי או חודשי בגוגל אדס, פרסום ממומן בגוגל מבוסס על תשלום לפי קליק (PPC), לכן יש להגדיר תקציב בצורה נכונה ובהתאמה לסוג הקמפיין כדי לעמוד ביעדים.
  • אסטרטגיה – יש לגבש אסטרטגיה שיווקית המותאמת לצורכי ולמאפייני העסק או החנות, תוך התייחסות למשפך השיווקי, למגבלות התקציב ולמתחרים. מומלץ לתכנן אסטרטגיה לטווח הארוך, במיוחד אם משקיעים בקידום אורגני.
  • אתר רספונסיבי – רוב הגולשים יגיעו לאתר באמצעות הסמארטפון שלהם, לכן יש להתאים את האתר למובייל (התאמה לעדכון מובייל פירסט של גוגל).
  • התמדה וסבלנות – יש להתאזר בסבלנות ולהתמיד בקידום אורגני בשילוב פרסום בגוגל לעסקים (פרסום ממומן) על מנת להשיג את המטרות השיווקיות, להגדיל מכירות וליהנות מטראפיק גבוה.