fbpx

7 דברים שעליכם לדעת על מיטוב מנועי חיפוש (SEO) כדי להישאר רלוונטיים ב-2021

עמידה בקצב התהליך המתפתח בהתמדה של מיטוב מנועי חיפוש ((SEO עלולה להיתפס כמטרד, אך עבור כל אדם המעוניין להישאר רלוונטי בעידן הדיגיטלי של ימינו, היא הכרחית. התעלמות ממושגים אלו עלולה לגרום לבעל האתר למצוא את עצמו מתמודד עם ענישה ודירוג נמוך, וכאשר עסק מסתמך על תנועת גולשים ממנועי חיפוש, עלולות להיות להשפעות שליליות אלו תוצאות הרסניות. היעדר אסטרטגיית SEO יציבה כמוה כבחירה בשביל מסוכן. מותגים מקוונים מוצלחים כבר הבינו מזמן את הצורך במיטוב מנועי חיפוש ואת ההשפעה שעשויה להיות לתהליך זה על העסק, אך ב-2021 עניין זה הופך חשוב אף יותר. 7 המשימות הבאות יסייעו לכם להישאר מעודכנים ולמנוע את התוצאות המקושרות למיטוב טכני ולא יעיל של מנועי חיפוש.

בצעו מיטוב תנועת גולשים מניידים ואליהם

כבר שנים שאנו שומעים כי: מותגים צריכים לפתח אסטרטגית ניידים חזקה. ובכן, בשנת 2021 אמירה זו הופכת להתראה. הודעת העדכון האחרונה שפרסמה גוגל הופכת את העניין לרשמי – אי מיטוב לניידים יעכב את הדירוג שלכם. מאמרים קשורים: אל תבטחו בחברת ה-SEO שלכם עד שתוכלו לאמת את כל טענותיהם. מותגים הפועלים בחוכמה ישקיעו תחילה באתר בעל תגובת מסכים חזקה לניידים (mobile-responsive website). אך בנוסף לטכניקה זו למיטוב לניידים, יש לבחון גם מספר תחומים נוספים. משך טעינת דף: ממצאי מחקר אחד מראים כי 69 אחוזים מעיצובי האתרים המגיבים לניידים (mobile (responsive website design לא נחשבו "קבילים" כאשר נבחנו מבחינת מהירות. מהירות הדף פועלת כאינדיקטור חשוב במיטוב מנועי חיפוש (SEO) ולכן, אנשי מקצוע נותנים עדיפות לשיפור במהירות טעינת הדפים. הודעות מרחפות (Overlay) וחלונות קופצים: גוגל מעוניינת להביא למחפשים את התשובה מהר ככל האפשר. לא חשוב לה שבעלי האתר היו מעדיפים שהמבקרים ירשמו ל'וובינר' שלהם או יורידו את האפליקציה שלהם. במרבית האתרים המגיבים זמני הטעינה אטיים מלכתחילה, ולכן לא מומלץ להוסיף עוד מחסום נגישות למידע שלכם. בטווח הרחוק זה יפגע בכם. תוכן מאושר: יש להימנע מדפים המכילים תוכן נייד לא מאושר, כגון סרטי וידיאו שהמשתמש לא יכול להפעיל. כשמשתמשים צריכים לעבור תוכן שהמעבר דרכו מהווה קושי כדי להגיע ליעד החיפוש, גוגל אינה יכולה להעניק להם תשובה מהירה. דבר זה לא יועיל לדירוג האתר.

למדו על ניטור ושחזור ענישה/ SEO שלילי

אין דבר שיכול לקלקל את היום כמו ההכרה שנפגעתם מ-SEO  שלילי או ענישה של גוגל (Google Penalty). פעולות אלו פוגעות בדירוג האתר. עבור עסקים רבים דבר זה משפיע על הסכום הסופי של ההכנסות. יש לזהות את הבעיה מוקדם ככל האפשר; אך דבר זה ניתן לביצוע רק על ידי ניטור סדיר. אם אינכם יודעים כיצד לעשות זאת, הקדישו שנה מזמנכם ללימוד הנושא.

עזבו את הדירוג על פי מילות מפתח לטובת מדדים הקשורים לתשואה להשקעה (ROI).

האם הייתם רוצים להוכיח כי עבור כל דולר שהשקעתם בניסיון להגיע לדירוג טוב עם מילת המפתח "נעליים אדומות" הרווחתם עשרה דולר? כמובן – כל אחד רוצה את המידע הזה! אין זה משנה אם אתם מדווחים ללקוח או מודדים ביצועים באתרכם האישי. לדיווח מסוג זה יש יתרון רב יותר מאשר לידיעה כי דורגתם במקום התשיעי בתוצאות החיפוש של גוגל עבור "נעליים אדומות". ומסיבה זו בדיוק, בשנת 2021 עליכם להתחיל לפעול בהתאם. עליכם להיות מסוגלים לעקוב אחר לקוחותיכם לאורך זמן. באופן זה תוכלו ללמוד: מיהם מבקרי החיפוש הראשונים הנוהגים לבקר באתר. מתי משתמשים משלימים יעד המוביל להכנסה. כיצד משתמשים אלו המשיכו להתנהג, על מנת לחשב את הערך הכולל של חיי הלקוח (Customer lifetime value) שלו/ה. נשמע כמו מגיה שחורה? לא רחוק מזה. ייחוס לריבוי נקודות מגע (Multi-touch attribution) היא טכניקה מתקדמת שאת תוצאותיה לא ניתן להשיג על ידי הפעלת מספר תכונות בתוכנת הניתוחים של גוגל (Google Analytics). תוכלו לבנות מערכת מעקב זו בעצמכם או להשקיע בכלי כגון 'קיסמטריקס' (KissMetrics) שיעשה את העבודה עבורכם. בחנו את גרף המידע הזמין שלהלן על מנת לראות בדיוק כיצד להשיג את היעד הרצוי עבור האתר שלכם.

יישמו יח"צ מסורתיים בבניית קישורים

יחסי ציבור מסורתיים מתמקדים בבניית מערכות יחסים. בניית קישורים, מצד שני, מבקשת לבנות תהליך מיטוב מנועי חיפוש (SEO) על ידי שריון קישורים באתרים איכותיים רלוונטיים. מה קורה כשמשלבים את שני האלמנטים הללו? יציר-כלאיים עוצמתי המשלב את הטוב שבשני עולמות אלו. מאבטחי מידע בוני קישורים ((White-hat link builders משקיעים שעות רבות מספור ביצירת קשר עם לקוחות;, אולם הבלוגרים הפוריים ביותר מקבלים מדי שבוע טונות של בקשות מאורחים המעוניינים להעלות פוסטים. פעולה זו מעכירה את תוצאות התשומה לתשואה שלכם ומכניסה אתכם למלחמה על אותם שטחי פוסט אורח שעליהם כבר נלחמים בעלי עסקים אחרים. תוכלו לשפר את הסיכויים להיות מוצגים על ידי עבודה על יצירת קשרים ולא רק על ידי בקשת טובות מן הבלוגרים האהובים עליכם. מאמרים קשורים: 25 סימנים שאתם זקוקים לסיוע בשיווק.

בחרו במילות מפתח רחבות יותר, שיהיו מדויקות יותר עבור הקונים.

אנשים השקיעו זמן רב בדיבורים נלהבים על כוחן של מילות מפתח ארוכות (Long-tail). בעוד שאלו עדיין יכולות לסייע בקמפיין הכולל שלכם למיטוב מנועי חיפוש, עדכון אלגוריתם "יונק הדבש" (humming (Bird, שפורסם על ידי גוגל, שינה מגמה זו באופן ניכר. עדכון זה מסייע לגוגל להבין הן את התוכן הרחב והן את מילות המפתח הארוכות מבחינת ההקשר. בסרטון לוח-לבן (Whiteboard) מאת Moz, מצביע הבעלים, ראנדי פישקין, על הבעיה העיקרית: "גוגל רוצה להסיק שדף זה יכול לתת מענה לשתי השאלות". כאשר האתר שלנו ממקד את האנרגיה שלו בחיפוש ביטויים באורך בינוני או ארוך בלבד, אנו מפספסים מילות מפתח רחבות. דבר זה יגרום לבעיה שתלך ותגדל ככל שגוגל תמשיך להתפתח, לכן מומלץ להקפיד ולשמור באתר את שני הסוגים.

שלבו מיטוב טכני של מנועי חיפוש (SEO) עם קמפיינים לשיווק תוכן.

SEO טכני הוא דבר נהדר. האתר שלכם זקוק לו. שימוש בו מבטיח עמידה בתקני SEO ובנהלי האינטרנט הטובים ביותר. אך אין הוא מבטיח בהכרח השגת תנועת גולשים. SEO טכני אינו מנחית אותך על גבי הדף הראשון בגוגל. על מנת לזכות במשחק ה-SEO, עליכם לפעול באופן שונה מן המתחרים שלכם. אתם זקוקים לשיווק תוכן. מאמר של Quick Sprout נותן מספר רעיונות נפלאים לשילוב שני אלמנטים אלו. הבולטים ביניהם הם: יצירת תוכן ש'ויקיפדיה' תשמח להתחבר אליו. כתיבת תוכן על בסיס נתוני מילות מפתח. יצירת תוכן איכותי במקום להתמקד בכמויות גדולות של תוכן. הכללת שאלות ותשובות מפורטות באתר. התמקדות בבלוגים תעשייתיים לאיתור הזדמנויות מפוסטים של אורחים. התמקדות בהמרות עקיפות. הצלבת קישורים (cross-linking) בכל הזדמנות אפשרית. במקרים שבהם שיטות מסורתיות לשיווק תוכן כן משולבות עם נהלי SEO טובים ביותר, ניתן להביס את המתחרים בחיפוש ובה בעת לפתח תוכן מדהים המוסיף ערך עצום עבור הקוראים באתר.

הכירו את ההבדל בין קישורים מפורשים לקישורים מרומזים.

פטנט שהוגש על ידי גוגל בשנת 2012, מאפשר לנו להבחין באופן ברור בין קישור מפורש לקישור מרומז. אם נפרק את המלל הפורמלי של הפטנט למרכיביו, נקבל: קישורים מפורשים מספקים למעשה קישור למשאב המוזכר. קישורים מרומזים רק מזכירים את המשאב, אך אינם מספקים קישור ממשי להקלקה. גוגל תמשיך לתת משקל לאותות מותג, מה שהופך את אותם קישורים מרומזים לחשובים ביותר באסטרטגיה שלכם. הם מראים שאתה אוטוריטה בתעשייה – וזה דבר שגוגל בהחלט מעוניינת לדעת. כיצד תשתמשו בידע זה בשנת 2021? תהליך מיטוב מנועי החיפוש (SEO) מתפתח משנה לשנה. ככל שהמותג שלכם יתעלם מהתפתחויות אלו, תמצאו את עצמכם בסיכון לענישה ודירוג נמוך. בימינו פשוט כבר לא נותר מרווח רב לטעויות. למדו את נקודות המפתח הללו והכינו תכנית חזקה שתאפשר ליישם אותם באסטרטגיה שלכם. פעולה זו תסייע לכם להישאר מעודכנים ולהימנע מההשלכות שליליות הנובעות מפיגור אחרי השינויים האחרונים ב- SEO.