fbpx

פרסום באינסטגרם לעסקים

אינסטגרם היא רשת חברתית חינמית ופופולרית שפותחה לראשונה בשנת 2010 כיישום חדשני המתוכנן לספק שירותים מגוונים מבוססי מקום. היישום פותח על ידי היזמים קווין סיסטרום ומייק קריגר, ולאחר שהמפתחים החליטו להתמקד באפשרויות הצילום באמצעות היישום, הם העניקו לו את השם אינסטגרם המבוסס על Instant – מיידי, Telegram – מברק. באפריל 2012 פייסבוק הודיעה כי היא רוכשת את אינסטגרם תמורת מיליארד דולר וחלו באפליקציה לא מעט שינויים מאז.

אינסטגרם מציעה למשתמשים מערכת פרסום מתקדמת המבוססת על מערכת הפרסום של פייסבוק. פרסום באינסטגרם מתאים לכל העסקים, הקטנים, הבינוניים והגדולים, ועלויות הפרסום ברשת החברתית יחסית נמוכות בהשוואה לאמצעי פרסום רגילים ומסורתיים כמו טלוויזיה ועיתונות. באמצעות מערכת הפרסום המובנית של אינסטגרם ניתן לנהל קמפיינים מוצלחים המבטיחים החזר השקעה גבוה ומהיר, חשיפה רחבה בפני קהל יעד שמאפייניו ידועים מראש (פרסום ממוקד), אפשרויות מתקדמות לפרסום אפקטיבי, כלי ניטור ומעקב אחר תוצאות וביצועי הקמפיינים, אפשרות להטמעת פיקסלים ומגוון אפשרויות פרסום ברשת החברתית המצליחה והפופולרית.

חשוב לדעת כי מערכת הפרסום של אינסטגרם מאפשרת לבעלי עסקים, לבעלי מקצועות חופשיים, לחברות, לארגונים ולבעלי חנויות אינטרנטיות לנהל קמפיינים שבאמת עובדים, גם בתקציבים נמוכים יחסית. לפרסום ברשת החברתית יש יתרונות רבים לעסקים ולבעלי חנויות מקוונות ואתרי סחר אלקטרוני, וניתן לשלב פעילות שיווקית בפרופיל העסקי יחד עם קמפיינים ממומנים.

אילו סוגי פרסום קיימים באינסטגרם?

כדאי לדעת כי יש מגוון אפשרויות לפרסום עסקים וחנויות אינטרנטיות באינסטגרם. לבעלי חנויות אינטרנטיות כדאי לחלק את תקציב הפרסום המיועד לרשת החברתית לשני פתרונות מרכזיים:

  • פרסום (קידום) אורגני – קידום אורגני באינסטגרם מחייב הקמת וניהול דף עסקי ברשת החברתית המצליחה והפופולרית. לאחר פתיחת עמוד עסקי יש להשקיע במיתוג ושיווק העסק בעזרת העלאת תכנים שיווקיים מעניינים ומקוריים כמו תמונות באיכות גבוהה, סרטוני וידאו, סטטוסים מקוריים, סטורי ושימוש נכון בהאשטגים לפוסטים שאתם מעלים.
  • פרסום ממומן – ניהול קמפיינים באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק/אינסטגרם, יש מגוון סוגי מודעות פרסום כגון: מודעות סטוריס ממומנות המופיעות במשך 24 שעות בלבד עם שילוב קישור לקנייה ישירה מאתר המכירות של העסק, מודעות תמונה להמחשת מוצרים והעברת מסר שיווקי במהירות ובצורה ויזואלית נוחה, מודעות וידאו הנחשבות לפופולריות וליעילות עם סרטונים באורך של עד שתי דקות, מודעות קרוסלה המתאימות בעיקר לפרסום ולחשיפת מוצרים בחנויות וירטואליות, מודעת רימרקטינג (שיווק מחדש) ועוד.

קמפיינים מומלצים לבעלי עסקים פיזיים ולבעלי חנויות וירטואליות

מומלץ לבעלי עסקים ולמנהלי מותגים וחנויות אינטרנטיות לקבוע תקציב לפרסום ברשת החברתית המצליחה ולחלק את העוגה לפרסום ארגוני ולפרסום ממומן באינסטגרם. אחת האפשרויות היא להשקיע בפוסטים ממונים, אך שיטה זו פחות מתאימה לבעלי עסקים. המומחים ממליצים לבעלי עסקים להשקיע במודעות סטוריז ולנהל במקצועיות את העמוד העסקי ברשת החברתית, וזאת בשילוב קמפיינים ממומנים. פרסום באינסטגרם מאפשר פילוח ממוקד של קהל היעד לפי פרמטרים כמו גיל, מגדר, השכלה, אזור מגורים, תחומי עניין ועוד.

הקמפיינים שמתאימים בעיקר לבעלי עסקים וחנויות באינטרנט, מעבר לסטורי הממומן, הם:

  • קמפיין המרות – המפתח להצלחת קמפיין המרות באינסטגרם טמון בהטמעת פיקסל בדף הנחיתה והגדרת יעד המרה. קמפיין המרות מתאים לבעלי עסקים ומאפשר להם לחשוף את המודעה בפני קהל יעד מטורגט כדי לשפר את יחס ההמרה.
  • קמפיין לידים – קמפיין משתלם ויעיל המאפשר לעסקים לקבל לידים איכותיים שקל להפוך ללקוחות ולמכירות בפועל. הגולש לא צריך לצאת מהרשת החברתית כדי להשאיר פרטים ליצירת קשר, לכן ההיענות גבוהה יחסית.
  • קמפיין העברה לדף העסקי – קמפיין יעיל מאוד שמטרתו להביא תנועה (טראפיק) רבה לחנות האינטרנטית, לדך מכירת מוצר או לדף נחיתה ייעודי.

מה זה אינסטגרם שופינג?

החל מ-2020 הרשת החברתית הפופולרית מציעה לבעלי העסקים פיצ'ר חדש הנקרא אינסטגרם שופינג, ולמעשה ניתן להקים חנות מקוונת באינסטגרם, לאחר הפיכת החשבון לעסקי. כך, לקוחות קיימים ופוטנציאליים יכולים לרכוש מוצרים שונים בחנות שלכם המופיעה באינסטגרם, בלי לצאת מהיישום, והם יכולים לשלם באמצעות כרטיסי אשראי ואפליקציות תשלומים שונות. החנות האינטרנטית מציעה חיבור אוטמטי לאינסטגרם שופינג – דבר, אשר מאפשר לבעלי חנויות אינטרנטיות להעלות את כל קטלוג המוצרים בקליק.

טיפים לבעלי עסקים המעוניינים לפרסם באינסטגרם

פרסום באינסטגרם לחנויות אינטרנטיות ולעסקים מבטיח לא מעט יתרונות. כדי להפיק את מירב היתרונות מפרסום באינסטגרם כדאי להתייחס לטיפים הבאים:

  • העלאת תכנים מקוריים ואיכותיים בעמוד העסקי ברשת החברתית, כולל תמונות וסרטונים, תוכן שיווקי מעניין ועוד.
  • הקפידו על תוכן בעל ערך לגולש, לדוגמה מדריך מקורי ועדכני, כתבה בסגנון עשה ואל תעשה וכו'.
  • פרסמו טיפים שימושיים לעוקבים אחרי העמוד העסקי, הטיפים יוצרים מעורבות גדולה, שיתופים רבים המבטיחים חשיפה רחבה, עניין רב וקשר ישיר עם הלקוחות.
  • העלו סטורי מקורי ופרסמו מודעות שגורמות למעורבות גבוהה עם קהל העוקבים והלקוחות הפוטנציאליים.
  • הקפידו על עקביות והתמדה כדי לשמור על קשר רציף עם הלקוחות והגולשים, ומידי פעם פרסמו הטבה, מבצע או הנחה משתלמת.