fbpx

הופכים גולשים באתר לקונים בחנות

כדי להעלות את הרכישות ולהגדיל את רשימות התפוצה של החנות האינטרנטית שלכם חשוב לעבוד על שיפור יחס המרה באופן שוטף.

 לפניכם המדריך המלא שילמד אתכם איך לשפר יחסי המרה עם טיפים לשיפור יחס ההמרה שיעלו את כמות הנרשמים, טראפיק, לקוחות חוזרים וכמובן מכירות.

הסוגייה החשובה ביותר בתפעול חנויות אינטרנטיות היא שיפור יחס המרה המוגדרת בשפה המקצועית: CRO – Conversion Rate Optimization. ה-CRO מגדיר את היחס שבין המספר הכולל של גולשים באתר בתקופה מוגדרת מראש לבין הגולשים שביצעו את המטרה שהגדרתם, דוגמת השארת פרטי התקשרות, הרשמה לניוזלטר וכמובן רכישת מוצרים. אם אינם יודעים מהם יחסי המרה באתר שלכם, מומלץ להשתמש בכלי Google Analytic, שמאפשר למדוד את יחסי המרה בהתאם למקורת התנועה השונים באתר.

איך לשפר יחסי המרה ממבט ראשון

דבר מרכזי שצריך לזכור, הוא שהחוויה הראשונית של הגולש באתר המשפיעה באופן מכריע על יחסי המרה. לשם כך חשוב לוודא כי האתר נטען באופן מהיר (לגולשים אין סבלנות רבה) וכי הוא משדר אמינות, וסמכותיות. כדי להפוך ערכים אלו לתחושה חיובית של הגולש הקפידו על עיצוב מקצועי של האתר, שפרו את זמן הטעינה, הוסיפו אותות מידה רלוונטיים לתחום, הבליטו את אבטחת האתר, הציעו אפשרות לרכישה גם מאיש שירות בטלפון, הציגו תמונות של אנשי השירות בפירוט העסק והצוות ואל תתביישו להוסיף כיתוב המפרט כי 'לא יעשה באתר שימוש לרעה בפרטים' שימסרו. כל אלו באים במטרה להתמודד עם פחד של גולשים מפני אתרי ספאם או הונאות, יגבירו את המוטיבציה להשאיר פרטים ויוכיחו שיפור יחס המרה והגדלת המכירות בחנות האינטרנטית שלכם.

איך להגדיל ולשפר את המכירות באתר?

עיצוב נכון של הדף הראשי

הדף הראשי באתר משפיע באופן מכריע על שיפור יחסי המרה בחנות וירטואלית ולכן חשוב לשים בדף זה את המוצרים הפופולאריים ביותר של העסק, ואם יש לכם מידע אודות המוצרים הנמכרים ביותר באתר, עדיף לבחור במוצרים אלו, שנחשבים יותר אטרקטיביים עבור רוכשים דיגיטליים. הקפידו להשתמש במיקרו-קופי מניע לפעולה, שיבוא לכדי ביטוי בכותרות, באנרים וכפתורים ייעודיים בצבעים, המעודדים את הגולש "לרכישה", "עוד פרטים על המוצר" וכדומה. אם שאלתם את עצמכם איך לשפר יחסי המרה באופן מיידי באתר – זהו הצעד הראשון.

שיפור יחס המרה באמצעות טפסים

בכל אתר אנו מוזמנים להשאיר פרטי התקשרות, להצטרף לרשימת הדיוור של הניוזלטר החודשי או לאשר עדכונים בסלולר והדוא"ל. מהלכים אלו הם פועל יוצר של השאיפה ליצור שיפור יחסי המרה בכל כניסה לאתר ולהגדיל את המידע שיש לכם על קהלי היעד והלקוחות באתר. אם הגדרתם את ההרשמה לניוזלטר או השארת פרטים ואישור עדכונים כמטרה שלכם, חשוב להקפיד ליצור טפסים פשוטים, שדורשים מאמץ מינימלי מהגולש, שלא פעם מגיע אליכם דרך הסמרטפון ומעדיף להשקיע מינימום זמן במילויים. לשם כך הוריד קטגוריות שאינן רלוונטיות לפעולה המוגדרת, הקפידו על עיצוב פשוט ונקי, הוסיפו שורת קוד שתתבטא בסימן שאלה אדום שיופיע ברגע בו יש מילוי לא נכון של הטופס ותעניק לגולש מידע על הדרך הנכונה להשלים את הפעולה והוסיפו הסבר על הצורך במילוי הטופס בשפה פשוטה וניסוח קצר.

עוד טיפים לשיפור יחס ההמרה

ועכשיו עברו על כל הדפים בחנות האינטרנטית שלכם ובדקו כי אין טעויות הגהה, לינקים שבורים או מידע לא נכון, שעלולים לפגוע בחויית הגלישה. טיפ נוסף שיעזור לכם לראות שיפור יחס המרה הוא כמובן הוספת מבצעים המיועדים לגולשים דרך האתר בלבד, שיאפשרו לפנות ישירות לקהל הדיגיטלי ולהבין מה המוצרים הרלוונטיים עבורו. אם יחסי המרה בחנות שלכם הוגדרו לרכישת מוצרים, מומלץ גם להדגיש את מדיניות החזרת המוצרים באתר – מהלך שאינו תמיד מופיע באתרים ישראלים ומעורר אמינות אצל הגולש.