אם יש לכם עסק מקוון – או עסק בעל אתר רשמי – אז אתם מפסידים הרבה עסקים חוזרים אם אינכם עורכים גם רשימת דיוור. אולי כבר שוחחתם על יתרונות השיווק בדוא"ל, אבל תיבת הדואר המלאה שלכם כל כך מעצבנת אתכם שאתם לא רוצים להיות כמו "האנשים האלה". אולי אתם פשוט אינכם יודעים מה יש לכם לשתף באמצעות דוא"ל, כיוון שיעדי העסק שלכם ברורים למדי ואינכם מעדכנים את האתר או מוסיפים מוצרים ושירותים חדשים לעתים קרובות. אל תפסחו על הזדמנות הפז הניתנת לכם – למשוך יותר צפיות וקניות בעמוד שלכם. בחנו את היתרונות שמציעות רשימות דיוור מקוונות, המפורטים להלן.

שמירה על חשיפה

האינטרנט הוא מקום ענק, ואין זה משנה במה עוסק האתר שלכם, קיימים עוד עשרות העוסקים בדיוק באותו דבר. לכן כאשר אתם מושכים מבקרים חדשים, חשוב לשמור על תשומת הלב שלהם. כאשר אתם אוספים את כתובות הדוא"ל של הלקוחות או הקוראים שלכם, אתם יוצרים הזדמנות לפנות אליהם שוב בעתיד. אין משמעות הדבר שעליכם למלא את תיבת הדואר שלהם בעדכונים סדירים או ללחוץ עליהם בכל אופן שהוא. משמעות הדבר היא שכל מבקר הוא יותר מסתם עוד סטטיסטיקה חולפת; מבקר שבוחר להיכנס לרשימת הדיוור שלכם, הופך לאדם פרטי המעוניין לשוב ולשמוע מכם. תוכלו להושיט יד לכל מנוי חדש פעם אחת ולהודות לו על הפעולה העסקית שביצע או על זמנו. כאשר אתם מריצים עדכון מקיף תוכלו להודיע למנויים; הם יעריכו את המראה החדש של האתר יותר ממישהו שמעולם לא ראה את המראה הקודם. חשוב מכול, כאשר אנשים מקדישים זמן לתת לכם את כתובת הדוא"ל שלהם, הם אומרים לכם שמשהו באתר שלכם היה משתלם. גם אם לא ביצעו רכישה או נשארו באתר לאורך זמן, הם מוכנים לתת לכם הזדמנות נוספת להרשים אותם. shutterstock_319716395

הודו ללקוחות ולקוראים ותגמלו אותם

כמעט כל נקודת מכירה מקוונת כוללת את האופציה להצטרף לרשימת דיוור. החל בחנויות כלבו ענקיות וכלה באומנים המוכרים כלים בעבודת יד, קמעונאים מקוונים מבינים ששיווק מקוון הוא אחד מהכלים בעלי הערך הרב ביותר בנמצא. אולם חשוב מאוד שצעד זה יהיה אופציונלי. אתם יכולים לדרוש כתובת דוא"ל עבור כל עסקה, אך אל תדרשו מכל אדם להצטרף לרשימת הדיוור שלכם. במקום זאת, תנו ללקוחות את האופציה – ואז הודו להם על בחירתם בה. הדוא"ל הראשון שלכם צריך להיות מסר של הערכה כנה, המלווה בהבטחה שהעדכונים שלכם יישלחו באופן אקראי ויהיו שימושיים. כדאי לכם גם להציע ללקוחות יציאה ברורה; אם ייקח להם יותר ממספר שניות להבין זאת, הם עלולים לסמן את אתרכם כ"דואר זבל", ובכך להבטיח שלעולם לא תוכלו לפנות אליהם שוב. רשימות דיוור של מצטרפים מבחירה שונות מאוד מדפי מידע שבועיים ועלוני קידום מכירות שאנשים מקבלים מחברות שאיתן מעולם לא עשו עסקים. יש יותר מדי תאגידים, משווקים ואפילו חברות קטנות הרוכשים רשימות דיוור מאתרים אחרים. יש להניח שאתם כבר יודעים זאת מעצם היותכם צרכנים; אם לא תנהגו בזהירות לגבי המידע המקוון שאתם מפרסמים, תיבת הדוא"ל הנכנס שלכם עלולה להתמלא לחלוטין בפרסומות לא מבוקשות. ודאו שאתם מבדלים עצמכם מטקטיקות מפוקפקות אלו, וכי אתם מתגמלים את לקוחותיכם על כך שהם נותנים את אמונם בכם שלא תנהגו כך. הגיהו בתשומת לב את הודעות הדוא"ל שלכם, ואל תמלאו אותם בציורים ותיבות טקסט בעלי זמן טעינה ארוך מדי. כתבו הודעות דוא"ל קלות ופשוטות לקריאה, וודאו שהן תמיד מכילות מידע חשוב כגון קוד קידום מכירות, מבצע צפוי או חדשות חשובות המשפיעות על התעשייה. אם תיגשו לכתיבת כל הודעת דוא"ל ברמה האנושית, ותזכרו שבני אדם פרטיים צריכים סיבה לפתוח את ההודעה ולקרוא בה, תקדימו במספר צעדים את הפרסומים ושירותי המנוי המיוצרים באופן אוטומטי על ידי מחשב ונערמים על גבי מסכים מדי יום.