לא חסרים אנשים שיגידו לכם שעל מנת להצליח בסביבה העסקית של ימינו אתם צריכים שיווק בדוא"ל, אך מה זה בדיוק שיווק בדוא"ל ומדוע הוא כל כך חיוני להצלחת העסק?

מהו שיווק בדוא"ל?

לשיווק בדוא"ל יש מספר היבטים. הוא גם ידידותי לסביבה וגם כדאי מבחינה כלכלית. הוא נראה פשוט אך למעשה הוא מורכב ביותר. אם נאמר זאת באופן הפשוט ביותר, שיווק בדוא"ל עושה שימוש בדואר אלקטרוני ככלי תקשורת המונים במטרה למשוך קבוצה לא קטנה של אנשים שונים. כאשר הוא נעשה כלאחר יד ובאופן מסורבל, אנשים מכנים אותו "דואר זבל'. ממש ברגע זה תא הדואר שלכם בטח מלא בדוגמאות רבות לכך. אך כאשר הוא נעשה מתוך שיקול דעת וכבוד לנמענים הוא יכול להוות דרך עוצמתית ויעילה להעברת מסרים. דמיינו לרגע שביכולתכם להגיע במהירות ובקלות לכל שווקי המטרה שלכם על ידי פרסום מותאם אישית ועשוי לפי הזמנה בעלות נמוכה או אפסית, המספק ערך שלקוחות ישמחו לקבל בהודעות החדשות שלהם. יתרה מזאת, דמיינו שהמסר הראשוני ששלחתם ללקוחות גורם להם כזו הנאה עד שהם בוחרים בשמחה לקבל הודעות נוספות מן החברה שלכם. אינכם צריכים להתאמץ יותר מדי לדמיין, כיוון שדבר זה מתרחש מדי יום בעולם העסקי. מסע שיווק טיפוסי בדוא"ל מתחיל בשליחת ברכת 'ברוכים הבאים' פשוטה המודה לאנשי הקשר או למנויים החדשים. הודעה ראשונית זו היא בעלת חשיבות כיוון שהיא נותנת לנמענים הזדמנות ללמוד יותר על החברה ולבחור בקבלת הודעות מן הסוג המעניין אותם. עם התקדמות מסע השיווק, החברה עושה שימוש במידע שנאסף על ידי סוקרים לגבי תחומי העניין של הלקוחות, כמו גם בנתונים מביקורי לקוחות בתכנים מקושרים, ומרחיבה את הקשר למותג באמצעות תקשורת דוא"ל סדירה. תקשורת זו יכולה להגיע בצורת הודעות, דפי מידע וקופונים אלקטרוניים או אף תכני מדיה ורשתות חברתיות. כל דוא"ל שנשלח חייב להוסיף ערך לחוויה המקוונת של הנמענים ולתמרץ את האינטראקציה העתידית שלהם עם המוצר או השירות שלכם.

מדוע אנו זקוקים לשיווק בדוא"ל?

שיווק בדוא"ל עשוי להיות האופציה הטובה ביותר לשיווק העסק שלכם כיוון ש: