SEO: מיטוב מנועי חיפוש כדרך פעולה לשיווק

SEO (מיטוב מנועי חיפוש) נחשב לעתים קרובות למרכיב החשוב ביותר בבניית אתרים שנועדו למשוך משתמשים. אכן, אנשים רבים הצליחו להקים אתרים מוצלחים הנשענים על מיומנויות SEO חזקות וביצוע מקצועי. עם זאת, לעתים קרובות, אנשים בוחרים ב-SEO כברירת מחדל כאשר אופציות אחרות עשויות להועיל להם יותר. תהליך SEO מוגבל מיסודו, ולא מן הנמנע שקיימות טכניקות טובות יותר לבניית בסיס משתמשים יציב ועקבי. להלן חלק מחסרונות ה-SEO ומספר חלופות שכדאי לשקול.

SEO לוקח זמן

טעות אחת שאנשים עושים היא בניית קישורים רבים מדי וחיבור משאבים מהר מדי לאתר.
אלגוריתמים של מנועי חיפוש מכויילים לזיהוי משתמשים המנסים לנצל את המערכת, ולעתים הם יכולים לומר אם קישורים נוצרו רק לצורך ה-SEO. כתוצאה מכך, השפעתם של קישורים אלו על דירוג האתר עלולה להיות מזערית. יתרה מזאת, נפח הקישורים ההכרחי למיטוב מוצלח של מנועי חיפוש, עלול להיות בעצמו יקר מדי מבחינת זמן וכסף. טכניקות אחרות לבניית בסיס משתמשים הן מהירות בהרבה; פרסום על פי תשלום לקליק, למשל, מתחיל לשלוח לקוחות פוטנציאלים מיד עם תחילת פעולתו.

ה-SEO אינו יציב

ה-SEO  הוא אולי האמצעי המתסכל ביותר למשיכת משתמשים. אלגוריתמים של מנועי חיפוש מותאמים בהתמדה ותיקונים גדולים עלולים לגרום לשינוי דרמטי בדירוג האתר. רבים מאלו המבלים שעות רבות בעבודה על אתר או סדרת אתרים ראו את עבודתם מתפוגגת תוך שניות. עבור עסקים קטנים הנשענים על פעילות אינטרנטית לשם יצירת רווח, אי יציבות כזו עלולה להיות הרסנית. בעוד שה-SEO יכול להיות מרכיב חשוב באסטרטגיית שיווק אינטרנטית, לא רצוי שהוא יהיה המרכיב היחידי; סוגים אחרים של שיווק באינטרנט נוטים להיות הרבה יותר אמינים וניתנים לחיזוי מ-SEO.

Brands_social-media-642x336

התוצאות אינן מובטחות

שיעור ההצלחה של אלו המבצעים מיטוב מנועי החיפוש (SEO) בכוחות עצמם מוגבל, ומרבית החובבנים מוותרים מתוך תסכול. עם זאת, גם אצל אלו הנעזרים במומחים התוצאות לעולם אינן מובטחות. אלגוריתמי הדירוג שבהם משתמשים מנועי החיפוש אינם שקופים במכוון, ומספר הווקטורים המשמשים לדירוג אתרים אינו מאפשר ניתוח יסודי. בעוד שמומחי SEO יכולים לספק תוצאות מרבית הזמן, לעולם אין להתייחס לתוצאת אלו כבטוחות. אמינותם של אמצעי פרסום אחרים הופכת אותם למועדפים עבור אלו הזקוקים לתוצאות תוך פרק זמן קצר יחסית.

SEO לעתים אינו פרודוקטיבי

שימוש במרבית צורות השיווק באינטרנט מבטיח כי למרבית המבקרים יהיה עניין פוטנציאלי ברכישת מוצר או שירות כלשהו. לעומת זאת, תהליך SEO, מושך ככל הנראה לקוחות שאינם מבקשים לקנות דבר. מסיבה זו, השפעתם של הקליקים הרבים הנובעים מ-SEO נבלמת עקב העובדה שהקליקים הללו עלולים להיות פחות פרודוקטיביים מקליקים הנוצרים באמצעות טכניקות שיווק אחרות. אלו המבצעים מיטוב מנועי חיפוש (SEO) מבקשים לעקוב אחר מידת הפרודוקטיביות של המבקרים על מנת לקבוע אם כדאי להשקיע מאמצים נוספים ב-SEO. אם לא, ניסיון שימוש בטכניקת שיווק אחרת עשוי להיות רעיון חכם.


SEO היווה מזה זמן וימשיך להוות אבן פינה בשיווק האינטרנטי, ומרבית אלו המבקשים למשוך לקוחות ירצו להוסיף אותו לארגז הכלים שלהם. עם זאת, ל-SEO מיוחס לעתים כוח מוגזם, דבר שאינו נכון מלא מעט סיבות. על ידי תפיסת ה-SEO  ככלי אחד מני רבים, יכולים העוסקים בשיווק אינטרנטי  למדוד את כוחו באופן מדויק.