בניית אתרים לעסקים קטנים - מה חשוב לדעת?

היקפי המסחר האלקטרוני באינטרנט שוברים שיאים בכל שנה מחדש, לכן הנוכחות הדיגיטלית חשובה מאוד בימינו, ובמיוחד היום בתקופת הקורונה. עסק ללא אתר יתקשה לשרוד ולהצליח מאחר וגם הרגלי הקנייה של הצרכנים בארץ ובעולם השתנו, וכל אדם המעוניין לרכוש מוצר מסוים מתחיל בחיפוש בגוגל. בניית אתרים לעסקים קטנים מסייעת להגדלת המכירות, לחשיפה רחבה בפני קהלי יעד חדשים וכן, למיתוג העסק.

האם כל עסק קטן חייב אתר?

במציאות הכלכלית המאתגרת של היום מומלץ לכל בעלי העסקים להקים אתר ייעודי לעסק שלהם. נכון, זו הוצאה כספית העשויה להיות משמעותית עבור העסק הקטן, אך מדובר בהשקעה משתלמת לטווח הארוך. אתר לעסק קטן מהווה כרטיס ביקור דיגיטלי, זהו נכס דיגיטלי חשוב ובעל ערך, וכדאי לבנות אתר מכירות כדי למנף את הפעילות העסקית ולהגדיל את המכירות.

איך לבחור את סוג האתר המתאים לעסק שלי?

חשוב לדעת כי יש סוגים שונים של אתרים לאינטרנט, לכן כדאי להתייעץ עם המומחים ולבחור באתר העונה על צורכי העסק בהווה ובעתיד. אפשר להתחיל עם דף נחיתה המהווה מעין מיני סייט, דף האינטרנט הבסיסי הוא כלי שיווקי יעיל ועלותו זולה. כמו כן אפשר להקים אתר מיני סייט, כלומר אתר בסיסי לצורכי מיתוג וחשיפת העסק. אפשרות נוספת שיכולה להתאים לעסק שלך היא בניית אתר תדמית, האתר כולל מספר עמודים וניתן לקדם אותו בגוגל.

לעסק קטן המציע שירות ללקוחות רבים, ולעסקים קטנים המספקים שירות בהיקף גדול, כדאי להשקיע בבניית חנות וירטואלית. חנות באינטרנט מתאימה לרבים מהעסקים הקטנים, ניתן לקדם את האתר בצורה אורגנית וממומנת בגוגל ובשאר מנועי החיפוש.

מה היתרונות בבניית אתרים לעסקים קטנים?

הקמת אתרים לעסקים על ידי חברה מקצועית ומובילה מבטיחה לעסק הקטן נכס דיגיטלי משמעותי ונוכחות מרשימה באינטרנט. האתר מהווה מעין כרטיס ביקור דיגיטלי של העסק הקטן, הוא מהווה מקור מידע אמין לגולשים המחפשים מידע על העסק שלכם ועל המוצרים שאתם משווקים. אתר מעוצב ומתקדם טכנולוגית מבטיח מיתוג מנצח, בידול מהמתחרים, חשיפה רחבה וגידול במכירות. היתרונות המרכזיים בבניית אתר לעסק קטן הם:

  • פרסום וחשיפה לקהלי יעד מגוונים – בעולם הדיגיטלי של היום חשוב לפרסם ולחשוף את העסק בעיקר באינטרנט, יש מעל 4 מיליארד אנשים המחוברים לרשת, וכיום כולם רוכשים מוצרים ושירותים באתרי המכירות השונים. האתר מבטיח חשיפה רחבה בפני קהלי יעד חדשים, שונים ומגוונים.
  • אתר אינטרנט משדר אמינות ותחושת ביטחון – אתר מקצועי באינטרנט משדר אמינות ומעניק תחושת ביטחון בקרב הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים.
  • מיתוג ובידול ממתחרים – בניית אתרים לעסקים קטנים נועדה בין היתר ליצור מיתוג ובידול מהמתחרים, כך העסק הקטן יכול להגדיל מכירות ולשפר את התוצאות העסקיות באופן משמעותי.
  • קשר ישיר עם לקוחות העסק – אתר דינמי מאפשר לבעלי העסק הקטן לשמור על קשר רציף וישיר עם קהל הלקוחות, ניתן באמצעותו לעדכן את הלקוחות במבצעים, הטבות, סיילים ועדכונים חשובים נוספים.
  • זמינות מסביב לשעון – האתר באינטרנט זמין מסביב לשעון 24/7. לכן, העסק מרחיב את שעות הפעילות שלו ומאפשר ללקוחות להזמין מוצרים או להשאיר את פרטיהם, וכך נציג העסק יכול לחזור אליהם ביום המחרת, כלומר האתר יוצר לידים איכותיים גם מעבר לשעות הפעילות של העסק הפיזי.
  • מקור מידע – בימינו כל הלקוחות מחפשים ברשת האינטרנט מידע עדכני ורלוונטי על עסקים ומוצרים, לכן חשוב לבנות אתר ויש לקדם אותו בגוגל כדי להגיע ברגע האמת ללקוח המחפש מידע ועל מנת להגביר את התנועה לאתר ולשפר את המכירות. בנוסף, האתר מאפשר לבעל העסק להבין מה הלקוחות מחפשים וכיצד להתייעל ולשפר את השירות כדי להגדיל את המכירות.

בניית אתר לעסק

למה לשים לב בעת בניית אתר לעסק?

תהליך בניית אתרים לעסקים קטנים ובינוניים מבוסס על 6 שלבים מרכזיים – אפיון, עיצוב, פיתוח האתר, הקמה טכנית וחיבור למערכות חיצונית (למשל מערכת סליקה באינטרנט), הלבשת האתר (הקמת דפי מוצר, תמונות, תוכן וכו'), בדיקות QA ועלייה לרשת האינטרנט. בעת בנית האתר לעסק קטן חשוב לשים לב לפרמטרים הבאים:

  • אתר רספונסיבי – רוב הגולשים שיבקרו באתר שלכם יגיעו אליו באמצעות גלישה בטלפון הנייד, לכן האתר חייב להיות רספונסיבי ולהתאים לכל סוגי המכשירים והמסכים.
  • חוויית משתמש יוצאת דופן – יש לתכנן אתר בעיצוב מקורי ומרהיב עם ממשקים נוחים וידידותיים למשתמש. בשלב עיצוב האתר יש להחליט על חוויית המשתמש (UX/UI) וחשוב ליצור היררכיה ברורה באתר ולאפשר לגולשים המבקרים בו למצוא מידע ולנווט את דרכם בקלות ובמהירות.
  • תמיכה טכנית זמינה – כדאי לבדוק מראש האם החברה, אשר בונה עבור העסק שלכם את האתר או החנות האינטרנטית מספקת תמיכה זמינה בעת הצורך.
  • מערכת ניהול ידידותית לתפעול – מומלץ לבנות אתר המבוסס על מערכת ניהול ידידותית לתפעול – כך ניתן בקלות להוסיף דפי מוצר, קטגוריות, תכנים ועוד. היכולת של בעל העסק להוסיף או לעדכן מוצרים מבלי להזדקק לשירותים של מתכנת תחסוך לעסק כסף לטווח הרחוק.
  • פתרונות אבטחה – כאשר בונים אתר מכירות חשוב לשים לב לפתרונות האבטחה כדי לשדר אמינות ולספק תחושת ביטחון ללקוחות הפוטנציאליים.
  • אתר המשדר אמינות ושקיפות מלאה – האתר חייב לשדר אמינות ושקיפות מלאה כלפי הלקוחות לכן כדאי להשקיע בכתיבת פרופיל עסקי, להוסיף תמונות של בעל העסק והחנות הפיזית, להבליט טופס ליצירת קשר ולספק מידע מקורי ואיכותי הרלוונטי עבור הגולשים.
  • הכנה לקידום אורגני (SEO) – יש לבנות את אתר התדמית או החנות הויטוראלית תוך התחשבות בכללי הקידום האורגני. יש לוודא מול חברת הבנייה שהאתר עומד בכללי ה-SEO. בנוסף, יש לוודא כי המערכת שעליה נבנה האתר מאפשרת התחברות לכלי ניטור חיצוניים כגון: גוגל אנליטקס או גוגל סרג' קונסול.

סוגי אתרים הנפוצים בקרב עסקים קטנים

  • דפי נחיתה –  דף אינטרנט פרסומי הכולל טקסט שיווקי ועיצוב מותאם שמטרתו לייצר לידים ופניות מלקוחות קיימים וחדשים.
  • אתרי תדמית – אתר מעוצב לצורכי מיתוג וחשיפה של העסק, ללא מכירות מקוונות.
  • חנויות וירטואליות – חנות אינטרנטית עם סל קניות ופתרונות סליקה, החנות מאפשרת ללקוחות לרכוש מוצרים גם מעבר לשעות הפעילות בעסק הפיזי.

איך מודדים הצלחה של אתר לעסק קטן?

בעלי עסקים קטנים רוצים למדוד את ביצועי האתר והצלחתו. לכן, בשלב בניית האתר לעסק הקטן יש להגדיר מטרות ולקבוע יעדים ברי השגה. לאחר בניית האתר והעלאתו לרשת האינטרנט מומלץ לחברו למערכות מתקדמות לניטור ביצועי האתר, כך אפשר לנתח בקלות את הלידים, התנהגות הגולשים באתר, כמות הגולשים שהחלו לרכוש מוצר מסוים ונטשו את עגלת המכירות באמצע הקנייה, גולשים שהשאירו פרטים ליצירת קשר ועוד.

ניתן למדוד את הצלחת האתר באמצעות חישוב מדדים כמו ROI, כלומר חישוב החזר ההשקעה. נניח והשקענו 100 ₪ בבניית האתר והשקענו 100 שקלים נוספים בקידומו, והמכירות הסתכמו ב-400 ₪. במצב זה על כל שקל שהוצאנו קיבלנו שני שקלים בחזרה (חשוב לזכור כי לא מדובר ברווח).

בנוסף, כדאי לחשב את עלות הליד ולבדוק מה ההכנסה הממוצעת לכל ליד. הדרך המהירה והפשוטה ביותר לחישוב עלות הליד היא סך ההוצאות על האתר בחודש מסוים חלקי כמות הפניות מצד הגולשים שביקרו באתר, ויש לחשב גם את יחס הסגירה, כלומר כמה עסקאות בוצעו בפועל.

טיפים לבניית אתר לעסק קטן

לאחר שהבנו מדוע כדאי לבנות אתר גם לעסק קטן, מומלץ לתכנן ולהקים את האתר במערכת שלנו בגלל היתרונות הרבים שהיא מציעה. בעת בניית אתר לעסק קטן חשוב להתייחס לטיפים הבאים:

  • להשקיע בוויזואליות – האתר מהווה כרטיס ביקור של העסק הקטן, וכדי למשוך גולשים ולגרום להם להישאר באתר ולהזמין דרכו מוצרים או שירותים יש להשקיע בעיצוב מרהיב ובתוכן ויזואלי מקורי ואיכותי. יש לתת דגש על תמונות באיכות גבוהה, סרטוני וידאו מעניינים ומושקעים, אנימציות וגרפיקה ייחודית. בעזרת אמצעים ויזואליים משפיעים על הגולשים וניתן להעביר מסרים שיווקיים קליטים.
  • תוכן מותאם לקהל היעד – בעת בניית האתר יש לאפיין את קהל המטרה. בשלב הלבשת האתר כאשר מוסיפים תוכן חשוב לוודא כי הטקסטים מותאמים למאפייני קהל היעד וכמובן שיש לבדוק האם התוכן מקורי וללא שגיאות וטעויות.
  • הצגת ביקורות חיוביות – חשוב מאוד לשלב באתר חוות דעת וביקורות חיוביות מלקוחות מרוצים.
  • טופס צור קשר – מומלץ לשלב טופס ליצירת קשר בעמודים השונים, במקום מרכזי ובולט.
  • הבלטת מספר הטלפון בעמוד הראשי – יש להבליט את מספר הטלפון של בית העסק, בעמוד הראשי ובשאר עמודי האתר.
  • פרופיל חברה – כדאי לנסח פרופיל חברה באופן מקצועי ולדייק בפרטים. יש לשדר מסר של עסק מקצועי, אמין ואיכותי, גם כאשר מדובר בעסק קטן.

שאלות שחשוב להשיב עליהן טרם בניית אתר לעסק

האם אתם יודעים מה בדיוק תמכרו בעסק שלכם?

כרגע, העסקים המקוונים המצליחים ביותר הם אלו הממוקמים בשני קצוות תחום המוצרים – חנויות הכלבו השונות או חנויות השייכות לנישה מאוד מאוד ספציפית. בדקו את ההצעה שלכם. האם היא מתייחסת לקהל מטרה ברור? האם יש לה תחום מכירה ייחודי אשר כרגע אינו מקבל מענה מאף אחד אחר?

אלו הן שאלות חשובות שיש לענות עליהן בחיוב לפני שמתחילים, כיוון שבניית אתר מכירות עלולה להיות יקרה. מטרתכם היא לתת לעסק שלכם את הסיכוי הטוב ביותר להצליח. אם התכנית העסקית הנוכחית שלכם כוללת מכירה של יותר ממוצר אחד או של מגוון שירותים, ייתכן שתרצו לשקול צמצום הפעילות עד שתמצאו אחיזה, והרחבת העסק לאחר השגת מידה מסוימת של הצלחה ושל קהל עבור החברה שלכם.

אתר אינטרנט לעסקים קטנים,בניית אתר לעסק קטן, בניית אתר לעסקים קטנים ,בניית אתרים לעסקים קטנים, חנות מקוונת, בניית אתרים לעסקים בחינם

איזו אינטראקציה תרצו שתהיה לכם עם הלקוחות?

ישנן חנויות אונליין המהוות פלטפורמה להצגת כישרון ועיצוב, כגון אתר פורטפוליו של צלם או של מעצב. זהו המקום שבו לקוחות פוטנציאליים שלכם יכולים לבחון את מה שיש לכם להציע, טרם שהם יוצרים קשר ישיר לרישום הזמנה של מוצר או שירות, לעתים קרובות עם מפרט מותאם אישית. למרות שאתרים אלו עשויים לכלול פונקציונליות מסוימת לביצוע רכישה ישירה, הם רחוקים מאוד מחנות אונליין פונקציונלית לחלוטין, ויזדקקו להתמקדות רבה יותר באפשרויות לשירות לקוחות. ייתכן שיהיה לכם כדאי לבחון תכונות נוספות כגון צ'אט בזמן-אמת הקבוע בחנות עצמה. בקצהו האחר של הספקטרום נמצא אתר איקומרס שאינו זקוק כלל לשירות לקוחות המבוסס על קשר ישיר.

באתר המשלב תמונות מוצרים ומחיריהם, דרכי תשלום ואפשרויות משלוח, לקוחותיכם יכולים לבצע הזמנה מעגלת הקניות עד לדוא"ל האישור מבלי שיצטרכו לשוחח אתכם כלל באופן ישיר. אתרים אלו זקוקים להשקעת מחשבה רבה יותר ולתכונות רבות יותר, אך אינם פועלים עם כל הדגמים העסקיים, בייחוד כאשר השירות או המוצר המוצע ניתנים לרכישה בהתאמה אישית.

בניית אתר אינטרנט לעסק לבד

בניית אתרים לעסקים בחינם היא דרך נהדרת להרחיב את העסקים מעבר לסביבתכם המקומית, וזוהי סיבה מצוינת לבניית אתר לבד בייחוד עבור אנשים שהשיקו עסק קטן הפועל מן הבית. לפתע העסק שלכם נמצא בכל מקום בעולם. אולם מכירות בינלאומיות כרוכות בשיקולים נוספים, ופונקציות נוספות שאותן יש לכלול באתר. אם בכוונתכם לבצע מכירות בינלאומיות, וודאו כי אפשרויות התשלום שלכם תומכות במגוון תשלומים בכרטיסי אשראי. חנותכם יכולה לתמוך גם בריבוי מטבעות או שפות, אם תבחרו בתוכנת בניית האתרים הנכונה. אפשרויות משלוח וטיפול ניתן לשלב בקלות בעזרת יישומון (widget) או תכנית עזר (add-in), כל עוד הנכם מוודאים מהרגע הראשון שתכנת בניית האתרים שלכם תומכת בתכונות נוספות אלו.
לאחר ששקלתם גורמים חשובים אלו, תוכלו לקבל החלטה הרבה יותר מושכלת לגבי בחירת התכנה הנכונה לבניית אתר איקומרס עבור החנות המקוונת שלכם. אנו מאחלים לכם הנאה ודרך צליחה!

איך לבנות אתר אינטרנט לבד?

רוב בעלי העסקים אינם בעלי ידע תכנותי, ולכן ההמלצה היא להיעזר בפלטפורמות ייעודיות שאינן מצריכות ידע בקוד. במידה ואתם מעוניינים לבנות חנות לצורך מכירת מוצרים, שירותים או קורסים החנות האינטרנטית היא פלטפורמה מצוינת מאחר והיא קלה לתפעול, אינה מצריכה ידע בקוד ומאפשרת לכם אינטגרציה מהירה לתוכנות חיצוניות כמו תוכנות לניהול מלאי, משלוחים ועוד באמצעות ממשק ה-api. בנוסף, ניתן להיעזר במרכז התמיכה בכל עת ואף לתאם עם נציג במידת הצורך.

התנסות למשך 14 יום חינם

התנסות למשך 14 יום חינם