טיפים לעיצוב עמוד בית "מנצח" באתרי מכירות

עמוד הבית באתר מכירות הוא העמוד המרכזי והחשוב ביותר, עליו ליצור רושם חיובי מהיר, לספק מידע רלוונטי לגולש, להניע אותו להמשיך לבקר בדפי המוצר ולבצע פעולה מסוימת. הגולשים מגיעים לעמוד הבית וברוב המקרים הם יחליטו האם להמשיך ולבקר גם בדפי המוצר באתר המכירות או האם לנטוש את האתר ולבדוק אפשרויות אחרות. מאחר והגולש הממוצע מקבל החלטה האם להמשיך באתר או לצאת ממנו תוך שניות ספורות, חשוב להשקיע ביצירת עמוד איכותי המבטיח חוויית משתמש ייחודית, נוחה ונעימה, ויש להקפיד על זמן טעינה קצר, תפריטי ניווט נוחים, אתר רספונסיבי והיררכיה ברורה.

כדי לבנות ולעצב עמוד בית מנצח באתר מכירות מומלץ להקפיד על מראה פשוט יחסית עם מסר שיווקי קולע, ויזואליות נעימה ונוחה שאינה יוצרת עומס והסחת דעת, תמונות באיכות גבוהה שמעבירות היטב את המסר הרצוי לגולשים, כפתורי ניווט נוחים, טקסט מרווח ונוח לקריאה, ציטוטים וביקורות חיוביות של לקוחות ומשפט מניע לפעולה.

מחקרים בדקו כמה זמן בממוצע מבלים הגולשים בעמוד הבית, על פי המחקרים הגולש הממוצע שוהה בעמוד הבית 8-5 שניות בלבד, לכן יש לעצב דף בית מנצח שיגרום לו להבין את מהות האתר, לקבל רושם חיובי, לקבל הצצה מהירה על מוצרים נבחרים ולהבין מדוע אתר המכירות עדיף מאתרים של חברות מתחרות.

על מה צריך לשים דגש בעת עיצוב עמוד הבית לאתר מכירות?

חוויית משתמש ייחודית – מאחר ועמוד הבית באתר מכירות הוא העמוד המרכזי אליו מגיעים רוב הגולשים, יש להשקיע בנראות הדף ולספק חוויית משתמש ייחודית, מרגשת, נוחה ויעילה. כדאי לבנות עמוד בית עם כפתורי ניווט נוחים וקלים לתפעול, להקפיד על היררכיה המאפשרת לגולש להגיע בקלות למידע הנדרש עבורו, לבחור צבעים נעימים לעין שאינם יוצרים עומס ויזואלי וחשוב להקפיד על מראה מעט מינימליסטי כדי להעביר את המסר הרצוי ולגרום לגולש לבצע פעולה מסוימת באתר.

זמן טעינה – עמוד הבית של אתר המכירות חייב להיטען במהירות, אחרת הגולשים צפויים לנטוש את האתר עוד לפני טעינתו. יש לציין כי רוב הגולשים המגיעים כיום לאתרי המכירות עושים זאת באמצעות הטלפון הנייד שלהם, לכן יש לוודא זמני טעינה מהירים במיוחד, הנושא חשוב גם לקידום אתר החנות בגוגל.

אתר מכירות רספונסיבי – כאמור, רוב הגולשים משתמשים במובייל שלהם כדי להגיע לאתר מכירות ולרכוש בו מוצר או שירות מסוים. לכן, אתר המכירות חייב להיות רספונסיבי, כלומר מותאם לכל סוגי המסכים, בדגש על מסכי הסמארטפונים והטאבלטים.

היררכיה ברורה – בעת עיצוב עמוד הבית של אתר מכירות יש לבנות מבנה היררכי ברור וקל להבנה על ידי הגולשים, יחד עם זאת למבנה ההיררכי יש חשיבות רבה גם לצורך קידום האתר במנועי החיפוש. באופן כללי, העיקרון שצריך להנחות את צוות הפיתוח של אתר המכירות הוא מבנה היררכי המאפשר לגולש להגיע מעמוד הבית לכל עמוד אחר באתר בלא יותר משני קליקים. 

תוכן איכותי ומניע לפעולה – יש לנסח תוכן איכותי ובעל ערך עבור הגולשים. התוכן בעמוד הבית חייב להיות ממוקד ולהעביר את מהות האתר, להדגיש יתרונות מול המתחרים (בידול), להציג מוצרים נבחרים בקצרה ולהניע לפעולה.

עיצוב עמוד בית באתרי מכירות

טיפים לעיצוב עמוד בית מנצח באתר מכירות

לאחר שהבנו מה החשיבות של עמוד הבית באתר מכירות, כדאי לקרוא את הטיפים הבאים כדי לעצב עמוד מנצח שיסייע לכם ליצור בידול מהמתחרים, לשפר את יחס ההמרה, להימנע מנטישת גולשים ולשפר ביצועים:

  • להציג בקצרה מוצרים נבחרים – עמוד הבית מהווה מעין שער כניסה לאתר המכירות, הוא לא נועד להציג את כל המוצרים המוצעים למכירה באתר. עם זאת, זהו עמוד מרכזי לכן יש להציג בו בקצרה את המוצרים הנבחרים והפופולריים ביותר אותם מוכרים באתר.
  • להבליט את הבידול מהמתחרים – כדי לשפר את יחס ההמרה ולגרום לגולשים לרכוש מוצרים באתר המכירות יש להבליט את היתרון של האתר בהשוואה למתחרים. ניתן לשלב חוות דעת אותנטיות של לקוחות מרוצים ולהציג בקצרה את יתרונות העסק.
  • ויזואליות ייחודית – עמוד הבית באתר מכירות חייב להיות מעוצב ולהציע ויזואליות נעימה וייחודית, לכן מומלץ לשלב תמונות איכותיות וסרטונים אותנטיים של העסק או מוצריו, לעצב ממשק משתמש עם כפתורי ניווט ברורים ונוחים ועוד.
  • הנעה לפעולה – יש לשלב מסר שיווקי וכפתור הנעה לפעולה כדי לסייע לגולש לנווט את דרכו בין דפי האתר ולהגיע לדף המוצר בקליק מהיר.

 

התנסות למשך 14 יום חינם

התנסות למשך 14 יום חינם