מה לעשות כשהמכירות בחנות האינטרנטית שלכם נמוכות מהצפוי?

החנויות האינטרנטיות הפכו להיות בשנים האחרונות ברירת מחדל של כל בית עסק, צרכנים רבים מעדיפים לבצע רכישות מהנוחות של ביתם מבלי להטריח את עצמם אל החנות או הקניון, אך מה קורה כאשר אתם שמים לב שהמכירות בחנות האינטרנטית שלכם נמוכות מן הצפוי?

ראשית, חשוב להבין מה מגדיר ירידה בהיקף המכירות. לא כל הבדל במכירות שתראו מיום אחד לאחר יעיד בהכרח על ירידה בהיקף המכירות או על כך שהמכירות נמוכות מן הצפוי. את הבחינה של היקף המכירות מבצעים באופן חודשי, בהתאם ליעדי מכירות שבעל העסק מציב לעצמו בהתחשב בפרמטרים שונים כגון; המחזור החודשי הממוצע של העסק, מידת השקעה בסחורה חדשה או בקידום מכירות, חגים וכיוצא באלה.

חשוב להבין כי יכול להיות שתראו ירידה נקודתית במכירות וכן ישנן תקופות בחודש או ככלל חודשים בהם המכירות ברוב הסקטורים יורדות ולהיפך. בתקופת החגים למשל עלינו כבעלי עסקים לצפות לזינוק במכירות ולעומת זאת בתקופות החורף ולקראת סוף החודש אנו עשויים לראות ירידה נקודתית.

ברגע שאתם שמים לב שמחזור המכירות החודשי שלכם יורד באופן תדיר ולא נקודתי, זה הזמן לעשות ברור. סביר להניח שכאשר מדובר בבעיה מתמשכת של מכירות נמוכות מהצפוי המתפרסות על פני תקופה ארוכה יחסית, יש לבצע סוג של הערכת מצב ולבדוק מה יכולות להיות הסיבות לירידה בהיקף המכירות וכיצד אתם יכולים לתקן את הבעיה.

גורמים למכירות נמוכות מהצפוי:

אם אתם מבינים שהבעיה אינה נקודתית, על מנת להבין מה המקור הירידה ריכזנו עבורכם מספר היבטים שחשוב לבחון ולהשקיע בהם במידת הצורך:

    1. בחינת חווית המשתמש באתר– היות שמדובר באתר אינטרנט, הגורם הראשון שחשוב לבדוק הוא האם האתר נוח ונגיש למשתמש, האם יש תקלות מסוימות באתר שגורמות לו להיות איטי, או הופכות את החוויה של הלקוח למסורבלת ומקשות עליו לרכוש.

      תקלות אלה עשויות להוריד את המכירות בצורה דרסטית ולכן חשוב מאוד להשקיע בבדיקה וכן במומחה שידע לתקן את הבעיות הללו כך שלא יחזרו שוב.
      בנוסף, הנראות של האתר, רמת אבטחת המידע שהוא מציג במתן הפרטים והנגישות ליצור קשר עם שירות הלקוחות של בית העסק, גם הם משפיעים על ההחלטה של הלקוח האם לרכוש מוצרים או לא.

    2. תוכן ייחודי באתר– חשוב מאוד ליצור תוכן ייחודי באתר עבור הלקוחות שלכם. סרטונים המדגימים את המוצר בצורה תלת ממדית, תמונות מזוויות שונות ואפשרות לשתף בלוג עם חוויות משתמשים ודירוג. כל אלה הופכים את האתר לאמין יותר וגורמים ללקוח לרצות לרכוש את המוצרים.

    3. השקעה בערוצי שיווק דיגיטליים– מלבד אתר האינטרנט שלכם, חשוב מאוד שתשקיעו בערוצי שיווק דיגיטליים אחרים. אתר אינטרנט הוא כמעט בגדר חובה, אבל איך הלקוחות ידעו להגיע אליו? פרסום ממומן באפליקציות ורשתות חברתיות יכול להגביר את המודעות בקרב צרכנים לקיום האתר שלכם ולהיחשף למוצרים שלכם. בצורה זו תוכלו להגדיל את היקפי המכירות.

    4. מתן קופונים או מבצעים ייחודיים– דאגו שיהיה משתלם ללקוחות לרכוש באתר האינטרנט שלכם. אפשרויות של קופונים או מבצעיים ייחודים לרשת כמו גם צבירת נקודות בכל קנייה, יכולות לתמרץ את הלקוחות לשוב ולרכוש מוצרים באתר, בכך אתם יוצרים לעצמכם קהל שבוי של לקוחות.

    5. בחינת ההיררכיה של האתר– חשוב מאוד לדאוג שהאתר יהיה נגיש למשתמש. זכרו שהלקוחות שלכם משתייכים לפלחי אוכלוסייה שונים ולכן סידור האתר בהתאם להיררכיה של קטגוריות כגון: "נשים- ביגוד- שמלות.." יקל על הלקוחות שלכם בעת החיפוש ויגרום להם לרכוש יותר.

    6. עבודה עם כלי ניתוח– שימוש בכלים כמו; גוגל אנליטיקס, גוגל סרג' קונסול, מפות חום וכיו"ב, עשויים לסייע לכם לשים את האצבע על הבעיה המדויקת הגורמת לירידה בהיקף המכירות כך שתוכלו לתקן אותה במהרה.

החנות האינטרנטית – הפתרון להגדלת היקף המכירות:

החנות האינטרנטית היא למעשה פלטפורמה שתסייע לכם להגדיל את היקף המכירות בחנות האינטרנטית שלכם. באמצעות החנות האינטרנטית תוכלו ליצור ממשקים פשוטים לכלים חיצוניים כגון; רב מסר, חשבשבת ועוד. כמו כן, באמצעות הפלטפורמה תוכלו לבצע סנכרון מהיר ויעיל עם עמודי הפייסבוק, האינסטגרם והטיקטוק של בית העסק, בצורה זו תוכלו למעשה לתת שירות ללקוח שיתעניין במוצרים שלכם מכל רשת חברתית קיימת.

בנוסף, בחנות האינטרנטית תוכלו לקבל כלים לעיצוב ומיתוג העסק שלכם, באופן שיגביר את מאמצי השיווק שלכם ויגרום לכם להגיע לקהל רחב יותר. תוכלו לשפר את חווית המשתמש וליצור בסיס רחב של לקוחות חוזרים מרוצים.

וכן, החנות האינטרנטית מבטיחה פלטפורמה מאובטחת וסליקה חכמה. בצורה זו הלקוחות הפוטנציאלים שלכם יכולים להתרשם מרמת אבטחת האתר, לא לחשוש שמא מדובר בסוג של נוכלות ולהיות בטוחים שהם יכולים להשאיר את פרטי האשראי שלהם מבלי שיקרה דבר. כאמור לעיל, חשש מאבטחה לקויה יכול להיות גורם אינטגרלי בירידת היקף המכירות ולכן שימוש בחנות האינטרנטית המבטיח סליקה חכמה ופלטפורמה מאובטחת למשעי, יכול למנוע ירידה מהסיבות הללו.

החנות האינטרנטית – הפתרון להגדלת היקף המכירות:

החנות האינטרנטית היא למעשה פלטפורמה שתסייע לכם להגדיל את היקף המכירות בחנות האינטרנטית שלכם. באמצעות החנות האינטרנטית תוכלו ליצור ממשקים פשוטים לכלים חיצוניים כגון; רב מסר, חשבשבת ועוד. כמו כן, באמצעות הפלטפורמה תוכלו לבצע סנכרון מהיר ויעיל עם עמודי הפייסבוק, האינסטגרם והטיקטוק של בית העסק, בצורה זו תוכלו למעשה לתת שירות ללקוח שיתעניין במוצרים שלכם מכל רשת חברתית קיימת.

בנוסף, בחנות האינטרנטית תוכלו לקבל כלים לעיצוב ומיתוג העסק שלכם, באופן שיגביר את מאמצי השיווק שלכם ויגרום לכם להגיע לקהל רחב יותר. תוכלו לשפר את חווית המשתמש וליצור בסיס רחב של לקוחות חוזרים מרוצים.

וכן, החנות האינטרנטית מבטיחה פלטפורמה מאובטחת וסליקה חכמה. בצורה זו הלקוחות הפוטנציאלים שלכם יכולים להתרשם מרמת אבטחת האתר, לא לחשוש שמא מדובר בסוג של נוכלות ולהיות בטוחים שהם יכולים להשאיר את פרטי האשראי שלהם מבלי שיקרה דבר. כאמור לעיל, חשש מאבטחה לקויה יכול להיות גורם אינטגרלי בירידת היקף המכירות ולכן שימוש בחנות האינטרנטית המבטיח סליקה חכמה ופלטפורמה מאובטחת למשעי, יכול למנוע ירידה מהסיבות הללו.

התנסות למשך 14 יום חינם

התנסות למשך 14 יום חינם