כיצד ליצור אתר מסחר אלקטרוני מצליח

אתרי מכירות באינטרנט

הקמתם אתר מכירות באינטרנט, הוספתם את כל הפונקציות העדכניות שיגרמו לה לבלוט בהשוואה לחנויות אחרות. רמת האבטחה שאתם מספקים היא מהגבוהות ביותר, ושירות הלקוחות שלכם מלוטש להפליא. העבודה הקשה כבר מאחוריכם, נכון? טעות.   

 

מרבית התוכנות לבניית אתרים מציעות ליצור אתר בשילוב של תוכנות ושירותים אנליטיים שנועדו לסייע לכם לעקוב אחר תנועת הגולשים באתר. הללו יאמרו לכם כמה מבקרים היו לכם במשך פרק זמן מסוים, מה מספר הקליקים שהוקשו בעמוד שלכם, כמה מהביקורים האלה תורגמו להזמנות ועוד. אנשים רבים מוצאים כי שימוש בנתוני לקוח חשובים אלו לתועלתם עלול לבלבל. אחרי הכול, מה עוד נותר להם לעשות לאחר שהם כבר מצליחים להביא אנשים לחנותם אם אותם אנשים אינם קונים דבר? לבטח דבר זה אינו בשליטתו של בעל החנות. ואולי כן?

בדיקות A/B לעידוד המרת ביקורים לקניות בפועל

ליצור אתר

בדיקות A/B הפכו למגמה האחרונה במעקב אחר האופן שבו שינויים יכולים להשפיע על מכירות באתרי מסחר אלקטרוני. במילים פשוטות, תנועת הגולשים באתר מחולקת לשתי קבוצות, קבוצת הבקרה וקבוצת הבדיקה. הקבוצות מקבלות שני משתנים שונים, והתוצאות המושגות לאורך פרק זמן מסוים נבדקות במטרה לראות אם המשתנה השונה של קבוצת הבדיקה השפיע על המכירות וכיצד, בהשוואה לקבוצת הבקרה.  שינויים פשוטים כגון הוספת המילה “חינם!” לצד כפתור ההצטרפות לאתר עשויה לגרום לגידול בסבירות שמבקרים יקליקו על הכפתור. שינוי צבע כפתור מירוק לאדום יגדיל את יחס ההמרה .

שינויים מסוג זה אינם ניתנים לחיזוי ללא שימוש בפלטפורמת בדיקות A/B כגון ‘אופטימייזלי’ (Optimizely), או פלטפורמת מחקר התוכן החינמית של ‘גוגל אנליטיקס’. ניצול יתרונות מחקר מסוג זה יכול להיות הגורם המבדיל בין אתרי מסחר אלקטרוני מצליחים לבין אתרים אחרים הפועלים ברשת.

השפעת לגיטימיות האתר על המרת ביקורים לקניה בפועל

עם זאת, גם ללא ביצוע הבדיקה ניתן למטב את האתר לסבירות הטובה ביותר להצלחה.

 

המוניטין המקוון שלכם חשוב ביותר מבחינה זו. לקוחות פוטנציאליים יכולים להיות חשדניים ולחפש בתשומת לב אחר סימנים לכל דבר חשוד, בייחוד כאשר הם מבצעים עסקות פיננסיות מקוונות. יש מספר דרכים שבהן תוכלו להעניק ללקוחותיכם תחושת ביטחון.

 

דרך אחת היא נוכחות מקוונת. למרבית החברות בימינו יש דף פייסבוק או חשבון טוויטר, בלוג או נוכחות אחרת במדיה חברתית שבאמצעותם הם מציגות את הפנים הידידותיים שמאחורי המותג. דבר זה עוזר למבקרים באתר לראות שמדובר בחברה אמתית ולא בגוף שמנסה להונות אותם. מחקר של SitePoint מאשר כי “ב- 69% מהמקרים יש סבירות גבוהה יותר שצרכנים יקנו מעסק קטן כאשר הוא מופיע ברשת חברתית”. לפיכך גורם זה חשוב לניהול מוניטין.
דרך אחרת להעניק ללקוחותיכם תחושת ביטחון היא על ידי ביצוע תהליך בדיקה פשוט. לדברי מומחה תהליכי SEO, אולקסי סינלניצ’נקו (Oleksiy Synelnychenko), “נוכחות לא-רציפה של המותג שלכם לאורך תהליך הבדיקה עלולה לפגוע בסיכויי ההמרה של אתרכם”. כאשר לקוחות מקליקים על כפתור הבדיקה, הם אינם רוצים שהמיתוג של האתר ישתנה, כי זה נראה חשוד.  

 

עוד דרכים לעידוד לקוחות להשלים את ההזמנה שלהם יכולות להיות מובנות בחבילת בניית האתר. האם האתר שלכם מאפשר למבקרים לחזור לעגלת הקניות שנטשו בביקור מאוחר יותר בחנות המקוונת שלכם? האם ניתן להשתמש בנתוני הלקוחות לשליחת דוא”ל או מסרון במועד מאוחר יותר בניסיון לשכנע אותם לחזור לאתר? אולי תוכלו אף להציע תמריצים כגון שוברים או קופונים שאותם יוכלו לנצל לרכישת משהו מרשימת המוצרים שבהם הם מעוניינים או פריטים שבהם עיינו בעבר. בחנו את הפונקציות שאותן מציעים לכם הספקים, ובדקו בתשומת לב ובאופן סדיר את הנתונים האנליטיים שלכם על מנת להבטיח שאתם מפיקים את המרב מכל מבקר שמגיע אל סף דלתכם הווירטואלית.