פרסום בגוגל לעסקים - המדריך המלא

גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל והפופולרי ביותר בקרב גולשים בישראל וברחבי העולם. במציאות של היום כולם מחפשים מידע על עסקים ומוצרים באמצעות חיפוש בגוגל. לכן, מומלץ לכל העסקים, קטנים, בינוניים וגדולים, ובמיוחד לבעלי חנויות וירטואליות, לנהל קמפיינים ולהשקיע בפרסום אורגני וממומן בגוגל כדי לקבל חשיפה רחבה, לידים איכותיים, נוכחות מרשימה באינטרנט, מיתוג מנצח ובידול מהמתחרים.

מה זה פרסום בגוגל לעסקים?

מערכת הפרסום של גוגל מציעה כלים מתקדמים ויעילים. יש לבנות אסטרטגיית פרסום המותאמת למטרות ולמאפייני העסק או החנות האינטרנטית, בדגש על מטרות השיווק של העסק. לאחר הגדרת מטרות שיווק יש לבחור את כלי הפרסום הרלוונטיים להשגת היעדים שנקבעו, לדוגמה קמפיין המייצר פניות מלקוחות חדשים או קמפיין שמטרתו להגדיל את התנועה (טראפיק) לאתר אינטרנט או לחנות וירטואלית, להגדיר קהלי יעד, ולהגדיר תקציב לקמפיינים הפרסומיים ולקידום אורגני. במהלך ניהול הקמפיין מודדים את ביצוע הפרסום בגוגל, מסיקים מסקנות, מבצעים שינויים ומשפרים את הקמפיינים כדי לעמוד ביעדים שנקבעו.

מהם היתרונות של פרסום בגוגל?

  • גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול והפופולרי ביותר.
  • ענקית הטכנולוגיה מחזיקה ומנהלת מאגר נתונים עצום בגודלו המאפשר למפרסמים לצפות מראש את התנהגות הגולשים, לרבות זיהוי מגמות וטרנדים בקרב המשתמשים.
  • פרסום בגוגל מבטיחה חשיפה רחבה וקבלת לידים איכותיים.
  • הפרסום בגוגל מבוסס של שיטת PPC, כלומר תשלום רק עבור הקלקות בפועל על מודעת הפרסום.
  • מערכת הפרסום המתקדמת של גוגל מציעה כלים איכותיים, כולל אפשרות לנהל קמפיינים ביו-טיוב, ברשת המדיה, ברשת החיפוש וכו'.
  • ניתן לנהל קמפיינים מסוג רימרקטינג (שיווק מחדש).
  • ניטור הקמפיינים ואפשרות לנתח ולהסיק תובנות מניהול הקמפיינים וביצועם בכל רגע נתון ובזמן אמת.
  • פילוח מיטבי של קהלי היעד.
  • מערכת הפרסום מתממשקת עם כלים נוספים מבית גוגל, למשל גוגל אנליטיקס.
  • אפשר להגדיר תקציב יומי לפרסום העסק בגוגל.

 

פרסום בגוגל לעסקים

 

למי מתאים לפרסם בגוגל?

פרסום ממומן בגוגל מתאים לכל בתי העסק, כולל עסקים קטנים. שיטת הפרסום הייחודית המבוססת על תשלום פר הקלקה (PPC) מבטיחה חשיפה רחבה, תוצאות מהירות, דיוק בבחירת קהלי המטרה, לידים איכותיים שקל להפוך למכירות, ניטור תוצאות הקמפיין בזמן אמת, שיפור משמעותי ביחס ההמרה ועוד.

לכן, הפרסום בגוגל מתאים לכל עסק המעוניין בחשיפה רחבה ובלידים איכותיים, הפרסום במנוע החיפוש הפופולרי הוא כלי שיווקי יעיל ואפקטיבי המבטיח תמורה מלאה לכסף ושיפור בתוצאות העסקיות. חשוב להדגיש כי הפרסום הממומן בגוגל מתאים לעסקים המתמקדים במכירות לוקאליות ומקומיות ולעסקים המעוניינים למכור מוצרים ושירותים לקהלי יעד חדשים, ללא תלות באזור הגיאוגרפי.

כיצד עובדת מערכת הפרסום של גוגל?

מערכת הפרסום של גוגל המכונה גוגל אדס פועלת בשיטת מכרזים ומבוססת על טכניקת ה-PPC. לאחר הקמת קמפיין חדש במערכת הפרסום בוחרים מילות מפתח ומציינים מה המחיר המקסימלי שמוכנים לשלם עבור הקלקה של לקוח פוטנציאלי. מודעת הפרסום תוצג בפני גולש המבצע שאילתה בגוגל הכוללת מילות מפתח שנבחרו במערכת, בהתאם להחלטת האלגוריתם המשוכלל שתפקידו להציג את המודעות הרלוונטיות ביותר לשאילתה של הגולש, תוך התייחסות לפרמטרים נוספים.

לאחר רישום מהיר למערכת הפרסום של גוגל ניתן לנהל מספר קמפיינים במקביל. כאשר מקימים קמפיין חדש בוחרים את סוג הקמפיין ומטרתו (למשל קמפיין לידים, חשיפה, מכירות, רימרקטינג וכו'), מילות מפתח, מגדירים את מאפייני קהל היעד לפי פרמטרים כמו טווח גילים, אזור גיאוגרפי, שפה, השכלה, תחומי עניין ועוד. בנוסף קובעים מראש היכן תוצג מודעת הפרסום ומה התקציב היומי לניהול הקמפיינים.

אילו סוגי פרסום בגוגל מומלצים לעסקים?

כאמור, הפרסום בגוגל מתאים לכל העסקים, כולל חנויות אינטרנטיות, ובכל התחומים.

סוגי הפרסום המומלצים ביותר לעסקים השונים הם:

קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני נועד להביא את האתר למיקום גבוה בדף תוצאות החיפוש. הקידום האורגני דורש זמן והתמדה, את התוצאות רואים בדרך כלל לאחר חצי שנה או יותר, בהתאם לתחרות על מילות המפתח וטכניקות הקידום. כאשר מגיעים לדף הראשון, ובעיקר לחמש התוצאות הראשונות, האתר זוכה לחשיפה עצומה המביאה לטראפיק גבוה, למיתוג של עסק מוביל וליתרונות רבים נוספים.

מספר דגשים לקידום אורגני של חנויות אינטרנטיות

  • הקפדה על תגיות מטא – יש להקפיד על יצירת כותרות ותיאוריים ייחודיים בדפי המוצר השונים בחנות האינטרנטית שלכם.
  • הוספת תגיות אלט לתמונות בדפי המוצר בחנות שלכם.
  • הוספת סרטוני וידיאו המתארים את המוצר או השימוש במוצר
  • הקפדה על כתובות URL ידידותיות וקריאות
  • פרסום ביקורות וחוות דעת של הגולשים
  • התאמת החנות האינטרנטית שלכם לגלישה מהמובייל
  • אבטחת החנות האינטרנטית שלכם – אלמנט חשוב מאחר ומדובר על אתר סחר, אשר סולק כרטיסי אשראי.

פרסום בגוגל לעסקים

פרסום בגוגל ממומן

פרסום בגוגל אדס (פרסום ממומן) מסייע לעסק לעמוד במטרות השיווקיות והעסקיות שלו. ניתן לנהל קמפיינים שונים לצורך חשיפה, מעורבות, מכירות, לידים, מודעות למותג ולמוצריו, שיווק מחדש (רימרקטינג) ועוד. ניתן לפרסם בגוגל גם באמצעות תקציב יומי נמוך יחסית, ובכל רגע נתון אפשר לעצור את הקמפיין, לשפר את מודעות הפרסום, לנטר תוצאות ולבצע שינויים נדרשים כדי להישג את המטרות השיווקיות. פרסום ממומן בגוגל מאפשר לעסקים לנהל את הקמפיינים הבאים:

  • קמפיין ברשת החיפוש – קמפיין ברשת החיפוש מציג מודעות טקסט בדפי תוצאות החיפוש. המודעה הפרסומית מאפשרת לעסק להגיע ללקוחות פוטנציאליים המחפשים בגוגל מוצרים ושירותים שהעסק מציע. הקמפיין מתאים במיוחד להגדלת מכירות, לקבלת לידים ולשיפור משמעותי בתנועת הגולשים לאתר או לחנות האינטרנטית.
  • קמפיין ברשת המדיה – קמפיין ברשת המדיה מציג את מודעות הפרסום בפני קהל יעד שמאפייניו ידועים מראש, המודעות מוצגות באתרים מובילים, אפליקציות, פורטלים ופלטפורמות שונות. יש אפשרות לנהל קמפיין מסוג רימרקטינג המציג את המודעות רק לאנשים שביקרו באתר של העסק או השתמשו באפליקציה של העסק, זהו קמפיין מומלץ לבעלי חנויות אינטרנטיות.
  • קמפיין וידאו (ביוטיוב) – קמפיין של מודעות וידאו מאפשר לעסקים להציג מודעות וידאו מקוריות ביוטיוב ובאתרים נוספים. קמפיין וידאו הוא כלי שיווקי יעיל המאפשר לעסקים להגביר מודעות לעסק ולמותג, לשפר את יחס ההמרה ולהשפיע על גולשים ולעודד אותם לקנות באתר.
  • קמפיין בגוגל שופינג – קמפיין גוגל שופינג מתאים לעסקים ולבעלי חנויות באינטרנט המעוניינים למכור מוצרים שונים, בין היתר ללקוחות הקרובים פיזית לעסק (פרסום לוקלי). מודעות הפרסום מופיעות בכרטיסיית גוגל שופינג ובתוצאות החיפוש. חשוב לציין כי מודעות הפרסום של קמפיין שופינג מופיעות בראש דף תוצאות החיפוש, מעל התוצאות האורגניות, כאשר מהודעה מוצגת רלוונטית למוצר שהגולש מחפש, ובמודעה מופיע מידע רב כמו מחיר, תמונה וקישור לחנות האינטרנטית, לכן זו מודעה אפקטיבית המגדילה את המכירות בחנות הווירטואלית.
  • קמפיין דינמי – קמפיין דינמי מבוסס על מודעות פרסום ברשת החיפוש המיועדות להפניית לקוחות פוטנציאליים לדף ייעודי ורלוונטי עבורם באתר של העסק.

פרסום בגוגל מפות – למי זה מתאים?

גוגל מפות הוא יישום חינמי מבית ענקית הטכנולוגיה, זהו יישום רשת מתקדם טכנולוגית מבית גוגל המציג מפות עדכניות על גבי תמונות לוויין וצילומי אוויר, של כל העולם. מיליוני אנשים משתמשים בגוגל מפות בכל רגע נתון, היישום פופולרי מאוד גם בקרב הישראלים, לכן כדאי להכיר את אפשרויות הפרסום ב-Google Maps.

רבים מבעלי העסקים עדיין אינם יודעים כי הפרסום בגוגל מפות הוא חינמי לחלוטין. מודעת הפרסום מיועדת ללקוחות הנמצאים בקרבת העסק, כלומר קרוב לכתובת הפיזית של בית העסק. לכן, הפרסום בגוגל מפות הוא כלי יעיל ואפקטיבי מאוד לפרסום מקומי, ולקוחות יכולים למצוא את העסק בקלות ולנווט את דרכם בנוחות ובבטחה.

הפרסום בגוגל מפות מתאים לעסקים מקומיים עם סניף פיזי שאנשים מגיעים אליו במיוחד כדי לרכוש מוצרים או לקבל שירות מסוים. האלגוריתם של היישום מתאים את תוצאות החיפוש לכל גולש לפי פרמטרים רבים, ביניהם כמובן מיקום פיזי של הגולש. לכן, כאשר גולש נמצא במיקום כלשהו ומבצע חיפוש חנות או בעל מקצוע, גוגל מפות יציג בפניו עסקים מקומיים הנמצאים בקרבתו, ומעבר לשם העסק הגולש יכול לקרוא מידע על העסק, להתרשם מחוות דעת וביקורות שנכתבו על העסק, לבדוק מהן שעות הפעילות ועוד. 

טיפים לפרסום עסקים מוצלח בגוגל

  • הגדרת מטרות – לפני הקמת הקמפיין יש להגדיר מטרות ברות השגה בהתאם לצורכי העסק או החנות באינטרנט. בשלב זה קובעים תקציב לפרסום ומחליטים כיצד לחלקו בין קידום אורגני לבין פרסום ממומן.
  • הגדרת תקציב – יש להגדיר תקציב יומי או חודשי בגוגל אדס, פרסום ממומן בגוגל מבוסס על תשלום לפי קליק (PPC), לכן יש להגדיר תקציב בצורה נכונה ובהתאמה לסוג הקמפיין כדי לעמוד ביעדים.
  • אסטרטגיה – יש לגבש אסטרטגיה שיווקית המותאמת לצורכי ולמאפייני העסק או החנות, תוך התייחסות למשפך השיווקי, למגבלות התקציב ולמתחרים. מומלץ לתכנן אסטרטגיה לטווח הארוך, במיוחד אם משקיעים בקידום אורגני.
  • אתר רספונסיבי – רוב הגולשים יגיעו לאתר באמצעות הסמארטפון שלהם, לכן יש להתאים את האתר למובייל (התאמה לעדכון מובייל פירסט של גוגל).
  • התמדה וסבלנות – יש להתאזר בסבלנות ולהתמיד בקידום אורגני בשילוב פרסום בגוגל לעסקים (פרסום ממומן) על מנת להשיג את המטרות השיווקיות, להגדיל מכירות וליהנות מטראפיק גבוה.

התנסות למשך 14 יום חינם

התנסות למשך 14 יום חינם